Vardag

Nu är vi tillbaka till vardagen igen när Ebba börjat dagis igen. Både skönt och tråkigt. Veckorna gick så himla fort som hon var ledig, men hon var jätteglad över att få åka till dagis idag.

Min lilla bebis har blivit sjuk och har fått feber för första gången, den har legat kring 39 sen i söndags. Hosta när hon sover så har säkert fått springa 10 ggr till henne på två timmar sen hon lade sig. Ebba verkar också ha fått hosta för båda låg och hostade ikapp innan E somnade. Hon fick en till kudde och har inte hostat sen hon somnade *peppar, peppar*. Återstår att se om febern är på intågande där också. Amanda vill helst inte vara på golvet över huvudtaget när hon är sjuk, bara famnen som gäller. Jag får hemskt mycket gjort och självklart så är jag själv över ett dygn... Thomas sa att det skulle bli semester att åka på jobbet när feberfian tjöt så fort man inte kunde hålla i henne.


Tack. Och ja, jag har sagt att han semester när han åker på jobbet. Det har han när han jobbar även om inte barnen är sjuka och gnälliga!

Jag börjar faktiskt längta efter att börja jobba lite smått. Bara någon dag i veckan hade jag nöjt mig med. Jag känner att jag vill vara annat än mamma någongång, göra något nyttigt och inte bara prata med eller om småbarn dagarna i ända. Det är klart att dom är det underbaraste och bästa som finns, men man är annat än mamma också.

 

Jahapp, dags att gå igen. 11e gången eller nåt.


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det är verkligen så himla kul att bli lämnad med febriga barn..not!

Och ja, att få vara något annat än mamma, även om det är jättekul, börjar jag också längta efter litegrann. Fast när man väl börjar jobba så kommer man väl att längta tillbaka haha.

2011-01-12 @ 10:05:29
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: HHH

I Paris lovar jag att du på (din och min) shoppingrundan ska få vara bara annat än mamma!!! Tjoho!

2011-01-12 @ 12:53:42
Postat av: Sandra

Åhh det låter underbart Henrietta, wiho så kuuul det ska bli!!

2011-01-13 @ 21:40:53
URL: http://sandraebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0