Snö

Är det inte -27 så är det snöstorm, kul. Ja hur som helst måste jag ut med brudarna sen och skotta, Thomas kommer ju inte hem förrän ikväll och ska det fortsätta så här hela dagen så kommer det behövas skottas fleeera gånger.

Ska försöka göra ett ryck idag om det tillåts. Städa lite, vika tvätt, tvätta mer och röja undan grejer i Amandas rum så Thomas kan börja ta ner listerna direkt imorgon! Inte blir det något ledigt för han trots att han är ledig hela veckan;) Nä då, jag ska såklart hjälpa till. Det är så kul att hålla på att pyssla hemma och se slutresultatet! Har varit väldigt stillastående på den fronten sen trappmålningen i höstas.

Sen till våren blir det ett kök till tjejerna, Ebba har tjatat om det sen hon såg Lillys fina kök. Nu står spisen här i köket och alla köksgrejer försöker man antingen trycka in i ugnen eller ställa på spisen, ingen optimal lösning med andra ord. Amanda däremot älskar att leka där och dra ut alla grejer, som hon gör just nu också dessutom! Så den används åtminstone:)

 

Jag har blivit lite beroende av vår Nespresso tror jag? Det är lyxigt att kunna välja om man vill ha vanligt kaffe, capuccino eller en latte:) Och så himla smidigt när man är själv! Thomas verkar ännu mer beroende än mig, får se hur länge kapslarna som jag hämtade ut förra veckan räcker;) Blir säkert att köpa lite när vi åker till Stockholm, fast dom får såklart Thomas ta i sin väska i såfall för jag kommer nog inte ha plats efter shoppingen i Paris!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0