Pencillin

Igår var min lilla bebis jättedålig. Hon hade över 40 grader och sov heeela tiden förutom när jag gav henne mat (tur att hon åt och drack ändå). Alldeles utslagen lite hjälte som ville vara nära mamma hela tiden. Jag ringde till vc för att berätta läget och hon ville att jag skulle komma in med henne för koll. Som tur var så var mamma ledig så hon kunde komma.

När dom kollade sänkan så låg och bara och sov i min famn när dom stack henne i fingret, men vaknade såklart till av det. Lillgumman. Hon var lite röd i ena örat så fick kåvepenin och idag var hon feberfri igen, skönt! Hon är fortfarande väldigt snorig, hostig och gnällig och vill helst vara i famnen den mesta av tiden. Men hon har orkat krypa lite idag i alla fall:)

Ebba hade såklart fått feber på morgonen men har då varit oberörd hela dagen så det verkar bara ha varit det om det nu inte blir värre i morgon. Hon hostar och snorar också.

Natten till onsdag så sov Amanda rätt oroligt och grät titt som tätt kändes det som. Idag sov hela familjen till 10.15! Behöver jag säga att det var underbart?!

Thomas jobbar natt i natt så jag passade på att åka och storhandla på maxi aaalldeles själv idag på dagen, så skönt! Det måste jag nog börja göra lite oftare.

 

Imorgon fyller min kära sambo år! Jag och Ebba får nog slå in lite paket imorgon när han sover. Vi kan väl ändå inte sysselsätta oss med annat än att bara vara hemma när dom är sjuka. Det är så trist när man bara kan sitta hemma, har varit hemma så mycket i veckan när Amanda varit sjuk!

Nä, vi får hoppas på friska barn nästa vecka för då är T ledig heeela veckan!


Kommentarer
Postat av: helena

krya på småtjejerna!

åh, är han ledig hela veckan, så skönt! ska ni hitta på något särskilt? :)

2011-01-14 @ 12:40:31
Postat av: Sandra

Kanske åka och bada och lite såna sktiviteter! sen blir det att måla och tapetsera Amandas rum så man kan sätta in leksaker där också! Lördag är det ju också lite andra aktiviteter;)

2011-01-14 @ 13:27:50
URL: http://sandraebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0