Ebba 3 år♥

Idag fyller vår underbaraste Ebba hela 3 år! Det känns inte som 3 år sen vi låg på BB i vår babybubbla med den underbaraste lilla människa man någonsin sett. Igår gick jag och tänkte på det jag tänkt dom sista 3 års 4 januari (nu blir det lite mer än det jag tänkte på igår, bara för att det sätter igång en massa fina minnen från denna dag).

Vid lunchtid:
Jaha nu hade vattnet gått och vi hade varit in till sunderbyn för kontroll, och på vägen hem köpte vi med mat från McD IFALL det nu skulle sätta igång. Hade inte den minsta känning men vi var så förväntansfulla och glada, för nu var det inte alls länge tills vi skulle få träffa det lilla livet som bodde i min mage. Högst 3 dagar kvar.

Eftermiddag:
Jag skulle försöka sova ett tag eftersom jag somnade sent och vaknade kring 7 för att gå på toaletten och då gick vattnet. Zara ringde och frågade om vi skulle ses, och jag sa att det kanske inte var så bra idé med tanke på att vattnet gått, och hon blev såklart alldeles uppspelt! Hur som helst så kunde jag inte sova för jag hade "mensvärk" som var irriterande tyckte jag, Thomas sov som en liten gris såklart och jag gick upp och satte mig vid datorn, när jag satt där hade jag ingen "mensvärk". Satt och pratade med Emma på msn och förklarade min "mensvärk" som inte gjorde ont när jag satt på den där stolen vid datorn, hon dumförklarade mig och sa att jag hade värkar och skulle ta två alvedon och gå runt så det satte igång:) Sagt och gjort, jag lydde hennes råd och det gjorde såklart lite mer ont;) Väckte sen Thomas efter tag för att jag var så irriterad på att han kunde ligga och sova så gott medans jag fick ha ont. Jag duschade och Thomas beställde hem pizza som jag knappt fick i mig. Sen åkte vi in till Sunderbyn efter middagen då klockan hunnit bli efter 19.

Kväll:
Låg med ctg ca en timme när vi kom in, sen fick vi gå och vandra i korridoren och bm sa att vi kunde gå och äta kvällsfika på BB. Jo tjena, det var det sista jag ville. Vi gick i korridoren tills jag var ca 2 cm från att spy ner Thomas som hoppade åt sidan, då lämnade vi spyan och jag fick bada. Tror vi kom till förlossningsrummet efter 22 och sen 1.04 så föddes det finaste vi sett♥

Tänka sig vilken stor, glad (fast det har hon alltid varit), duktig, klok och fin tjej hon utvecklats till på dessa 3 år.

Kalasat har vi gjort hela dagen, men än har vi kvar massa kalasande för dom som inte kunde komma! Först kom min farbror, hans tjej och mina kusiner och sen kom min mormor och Linnea och tjejernas kusiner. Så hon har fått massa fina saker som det har lekts med hela dagen.

Ebba beställde pizza till middag så det blev hemmagjord pizza idag, mmm så gott det är!

Jag ska nog börja gå och lägga mig snart, man blir verkligen helt slut efter kalas.



Tog fram lära gå-vagnen för någon dag sen, men den används
till annat för Ebba kan ju faktiskt gå. Hon tyckte det var jättekul
att den kom fram igen och förstod väl kanske inte syftet:)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0