2011

Så var 2010 även över, känns som att vi hann med en del det gångna året! Tror att det blir svårt för 2011 att slå det.

Vi började januari med 2-årsfirande för världens bästa Ebba, för att köra vidare med examen för T och start med det nya arbetet för hans del.

Vi bestämde oss hux flux att lägga ut lägenheten till försäljning i februari för att börja kolla på hus "på riktigt". Försäljningen gick bättre och snabbare än vad vi vågat tro, så vi stod där med ett påskrivet kontrakt om utflyttning sista maj utan någonstans att flytta!

Vi var och kikade på några hus som inte föll oss i smaken, och Thomas tyckte vi skulle åka på detta hus som vi egentligen skulle åka och kolla på samma dag som det var visning på vår lägenhet men som vi aldrig åkte på. Sagt och gjort, två dagar efter visningen fick jag ett samtal av Thomas som var på jobbet och sa "grattis, vi är husägare". Två veckor senare i mars var det dags för min 25-årsdag och en beräknad bebis 5 dagar efter det. Ingen trodde att hon skulle vänta tills efter bf och jag började vänta på storken redan veckan innan min födelsedag då jag slutade jobba. Men väntan blev lång (13 dagar närmare bestämt) och jag som inte alls räknat med att det skulle blir en april-bebis fick vänta ända tills påskdagens början den 4/4 03.39 då världens finaste Amanda såg världen för första gången. Redan då hon kom ut skrek hon högt, så det verkar ha hålla i sig.


Lilla, lilla sessan. Mycket har hänt på 9 månader.


Första mötet med lillasyster. Mycket har hänt med Ebba på 9 månader också.
Hon är absolut världens bästa storasyster!

I mitten av maj flyttade vi in i huset och den helgen och följande vecka så var det sommarvärme och vi spenderade hela dagarna ute och njöt av vår egna tomt!

Sommaren var inte någon höjdare til vädret sett, men vi fick en vecka i Sthlm med utlandsvärme och bad till åtta på kvällen!

Augusti kom och Ebba började på sitt nya dagis. Sen kom hösten och vintern och jag har nog mest varit här på hemmaplan och gått promenader, lite träning, massa förkylningar och en massa roligt sällskap med alla fina mammor och barn som jag fått lära känna här!

Sen har jag såklart under hela året fått umgås med min fina familj, släkt och vänner. Och under den korta tid jag hann jobba 2010 så hade jag också roligt för det mesta. Förutom när gravidryggen började säga ifrån ordentligt, men då är det tur att man har roliga arbetskamrater åtminstone.

Detta år tänker jag försöka att tänka mer på mig själv, såklart kommer tjejerna i första hand alltid! Men det jag menar är att jag ska försöka komma igång med träningen på riktigt igen som jag tycker varit alldeles för lidande sen Ebba kom. Jag mår så mycket bättre när jag tränar och då kommer jag hemifrån ett tag i alla fall dessutom och är säkert en betydligt roligare och piggare mamma när jag kommer hem sen! 

Jag hoppas att detta år ska bjuda på nya och roliga utmaningar! 


Kommentarer
Postat av: helena

ja, oj vad ni var med om mycket första halvåret av 2010 :)

hoppas du får ett underbart 2011! :) kram!

2011-01-03 @ 21:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0