6 månader

Fy, fy FY på mig för att jag är världens latmask som inte orkar uppdatera med allt som händer!

Idag blir lilla sessan 6 månader!! Borde ha lärt mig att tiden springer iväg men tydligen blir jag lika chockad var gång. Lite kom-ihåg för min amningsdemens:

Har 2 tänder nere, den första kom 20/9 och den andra kom nog 27/9 om jag inte kommer ihåg fel.

Har börjat sitta väldigt bra, men man vågar inte lämna henne helt utan skydd än.

Tar sig fortfarande bara bakåt och runt, lyckas alltid fastna med benen på ett stolsben eller dyl.

Har älskat all mat hon fått smaka hittills, allt är smaskens.

Har börjat säga "mamama", som såklart värmer mitt hjärta även om hon säkert inte är medveten om vem eller vad hon menar;)

Världens socialaste som ALLTID vill vara med, annars kan det bli tråkigt fort ibland om man blir lämnad helt själv i ett rum (förutom när det är sovdags, då går det bra).

Roligast är att vara med storasyster, hon får alltid hänga med i lekar än så länge! Ebba drar med henne i gåstolen, så leker dom att dom gömmer sig för Titti eller så lagar Ebba lite mat åt dom.

Somnar alltid själv i sin spjälsäng, precis som storasyster gjorde.

Håret växer som ogräs!:) 

Hon är såklart världens finaste och den bästa Amanda som finns!   



Just för tillfället är jag hur förkyld som helst, snorar och hostar. Amanda är också ganska snorig och verkar vara lite dålig i halsen hör man när hon sovit. Så tråkigt när man väl ska komma igång med träningen så kommer det alltid ett bakslag! Tycker man alltid blir sjuk när man ska komma igång igen.

Ebbas favoritsysselsättningar just nu är att bygga pärlplattor och rita, hon verkar vara en pysseltjej. Jag kunde och sitta och pyssla med sånt där hur länge som helst, pärlplattor, rita, måla och hålla på med gipsfigurer!


Pysselipysseli


Ett av alla hennes alster!


På den övre bilden så har dom tydligen hår runt hela huvudet:)


Nä, det får nog räcka för idag så får jag försöka skärpa mig lite istället;)




Kommentarer
Postat av: Sofia-mamma till Vilja född med läpp och käkspalt

Hur mycket väger Amanda och hur lång är hon? Jag är helt nyfiken för på din mamma(var och handlade på Ica maxi) lät det som att hon var en jättebebis;) .. haha.

2010-10-04 @ 23:22:14
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: Sofia-mamma till Vilja född med läpp och käkspalt

jahaaa! haha. sist vi var för 2 månader(6 månaders kollen) sen vägde vilja nästan 8 kilo och var 69 cm lång. Och hon har vuxit jättemycket nu. iaf på längden. Gissar att hon är kanske 73 cm och lite drygt 8 kilo så Vilja är ju större. Jag tänkte att Amanda blivit typ 10 kilos klump på 75 cm;)



Så vilja är ju större. haha. Hon har mest storlek 80 på kläderna.. men det kanske blir så,man kanske tycker att sitt eget barnbarn är mycket större o så.

2010-10-05 @ 19:46:23
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh så söt Amanda är! Och Ebba är så duktig! Både på att rita och pärla :)

2010-10-05 @ 19:50:14
Postat av: HHH

Ni måste komma hit och pyssla snart! Kan ni inte ta bilen över nyår??? Ses snart i vilket fall. Kram

2010-10-05 @ 21:29:10
Postat av: Malin

Söta barn!



Ja hur kunde du missa att ta på henne bullbodyn!! ;) Jag får väl erkänna att jag inte ens tänkte vad jag tog på henne, det slog mig först när jag tittade på fotona.



Bara att börja planera ett kök åt tjejerna, det går rätt fort när man väl sätter igång:)



Ja det hade varit jättekul att ses, vi träffas gärna!



Men att det är typiskt att man nästan alltid blir sjuk när man börjar träna. Än har jag inte blivit det peppar peppar. 10 kg har jag till hur det var innan jag blev gravid 1a gången och inte var jag trådsmal då heller, men det känns inte realistiskt att komma dit nu. Just nu när jag håller på att baka inför 2årskalaset var och varannan dag är det ju liite svårare att bli av med de där kilona:)

2010-10-05 @ 21:29:20
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0