Gnällfian

Det är liiite jobbigt ibland när Amanda ska vara så himla social och knappt kunna roa sig själv. Idag är det verkligen en sån dag. Efter dagislämningen tog jag en promenad och då sov hon ett tag när vi kom hem också. Ja det är också en stor skillnad på E och A, E kunde sova hur länge och hur mycket som helst trots att hon sov hela nätterna medans A sover nästan alltid max 1 h (och oftast 2 ggr/dag, ibland 3 om hon sovit väldigt korta svängar) på dagarna. Fast A sover också hela nätterna från 19-20 - 7-8 på mornarna och hellre det än att hon ska vara vaken på nätterna. Får inse att barnen är olika och behöver olika mycket sömn:)

Hur som helst. Sen var det gnäll när hon vaknade, sen fick hon lunch och då var hon nöjd den stunden. Nu står hon och gnäller här vid soffan och vill upp i famnen, försökte muta henne med lite leksaker på golvet men dom var inte roliga länge. Utan istället lyckades hon hitta någon godis som Ebba tappat på golvet som hon hann smaska på någon enstaka sekund innan jag ertappade henne och förstörde det roliga.

Jag som tänkte städa, det lär ju gå väldigt bra med en gnällfia som blir nöjd så fort hon får vara i famnen och jättesur när man sätter ner henne (så var absolut inte Ebba heller, hon roade sig väldigt bra själv. Och var ingen famntjej. Nog för att det är rätt mysigt när hon vill mysa, men ibland måste man försöka få något gjort när stora barnet är på dagis).

Jag tror minsann någon längtar tills storasyster kommer hem från dagis, och jag med. Då kanske livet blir lite roligare för en 7-månaders bebis.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Jobbigt med en liten gnällfia som ska hänga i byxbenet hela tiden! Man blir ju så frustrerad när man inte får nåt gjort...



Ja att de kan vara så olika med sömnen... här är de tvärtom, Isa sov väldigt lite och Thea sover betydligt mer.

Kram

2010-11-23 @ 08:17:12
URL: http://rosadagar.blogg.se/
Postat av: Malin

Så där hade jag det med Alice och det var så frustrerande. Ok att man inte hinner typ storstäda huset när man är ensam hemma m små barn, men jag hann inte ens plocka ur diskmaskinen. Jag fick verkligen inget gjort.



Haha, ja vem vet, jag kanske är lika vig som Alice och satt dubbelvikt och passade samtidigt på att snyta mig i byxbenet;)

På axeln har jag jämt snor eller matrester som Astrid tokar av sig där. Ingen idé att ens byta kläder längre:)

2010-11-23 @ 08:25:27
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Henrietta

Ha ha, men söt är hon :-)

2010-11-23 @ 22:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0