7 månader

Alltså varför blir man lika chockad varje gång över hur fort tiden går?! Det är helt otroligt. Jag kan inte fatta att Amanda blev 7 månader i torsdags och att Ebba fyller 3(!!!) år om mindre än 2 månader, det betyder också att jag blir äldre, men det reflekterar jag inte över. Än.

Vi var på Amandas 6-månaderskontroll för snart två veckor sen, fast då var hon nästan 7 tom.

Vikten stannade på 7965 g och längden på 67 cm, jag trodde hon skulle väga över 8 men det gör hon säkert nu.

Jag var sjuk hela förra veckan, IGEN! Jag fattar inte vad det är, det var bara en månad sen jag var det. Det är så himla tråkigt när man vill kunna träna, så känns det som att man hamnar på ruta ett igen efter sjukdom. Jag drar väl på mig alla baciller som tjejerna har och Ebba släpar hem från dagis. Det var ingen hit att vara själv med båda barnen nästan hela tisdagen när man låg med feber, världens huvudvärk och halsont. Det var väldigt långa timmar fram till läggdags för dom båda. Det var första och sista gången jag tänkt vara själv om jag är sådär sjuk.

Idag var det fotografering på dagis, hoppas bilderna blev bra! Lotta sa att Ebba och Elsa är riktigt svårflörtade, haha. Söt tjejerna. Men det är tur att han är duktig och har sina knep för att få dom att dra på smilbanden;) Förra årets bild blev ju jättebra iaf. 

Det är fullt ös här hemma nu när bebisen börjat krypa, oftast drar hon iväg till storasyrrans rum för att hitta något att smaska på. Klart det är roligast där när det finns så mkt grejer. Ebbas spis och köksgrejer är också en hit, vi måste fixa ett kök åt dom sen när vi fått iordning Amandas rum. Ebba älskar att leka i Lillys kök så jag tror det skulle bli betydligt roligare (och betydligt mindre rörigt) om man fixade lite och kunde ha alla köksgrejer någonstans.


Syskonkärlek



Ebba leker frisör i sin polis-pyjamas. Tom en cape fick Amanda:)


Så här drar Amanda upp sig i soffan.
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilka fina bilder :)

Jag har också varit mycket sjuk sista tiden. Är konstant snorig, och ofta huvudvärk. Det är jobbigt!

Vi ses på fredag :)

2010-11-09 @ 09:57:21
Postat av: johanna

Vilka sötnosar :)

2010-11-14 @ 15:11:11
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0