Lördag

Lilla damen ligger vaken här bredvid mig, men är nog väldans trött (hann somna långt innan detta inlägg blev klart). Ebba tyckte att lillasyster skulle få sova i hennes säng inatt, inte riktigt än kanske.




Bamsen ska såklart vara med



Dagen har bjudit på fin-fint väder, och vi har varit inne och packat hela dagen. Ok, det var inte riktigt hela sanningen.

Vi började dagen med en prommis till ankdammen, jag var övertygad om att änderna kommit men tydligen så är dom sena som allt annat denna vår! Sen åkte vi och handlade lite, åt en varm korv och årets första mjukglass (för min del, jag tror T redan tjuvstartat på jobbet). Men SEN då har vi packat en massa timmar tills det blev dags för middag, som idag igen blev grillat! Det var så gott så vi sa båda två att det var ju väldans synd att man inte bjudit in någon på middag när det blev så gott! Marinerade kycklingspett och fläskfilé, champinjoner, lök, körsbärstomater, paprika och såklart halloumi. Det enda jag saknade var majsen som vi glömde, äsch jag blev proppmätt ändå!

Annars så har vi dansat, lekt och myst, det är så himla underhållande att titta på Ebba när hon leker själv. Med tex duplogubbarna: "Den pojken puttade mig", så puttar en annan gubbe ner pojken som puttat flickan.

För några veckor sen när jag hämtade E på dagis så satt hon och Tyra och lekte med prinsessdockor och såg inte att jag kom och Es docka sa: "Jag heter Maj-Lis" (Es favvofröken).

Det är lite jobbigt när E frågar : "Vad gör du?" ca 5 ggr i rad, "Vad heter han/han", "Vad heter han/hon då?" efter att få vetat vad första personen hette. Igår när vi var ute så sa en granne som gick förbi "Hej Ebba!", blygfisen vågade såklart inte svara utan flinade bara och tittade på mig och frågade "Vad heter hon då" direkt hon gått.

Ta kort ska man också göra "ta kort mig", "ta mer kort mig". Hur många som helst kan man ta utan att det räcker.

Damen är väldigt intresserad av tv-spel, wii vill hon gärna vara med och spela och nintendo DS har hon börjat spela själv! Hon vet var hon ska slå på det, var hon ska trycka för att det ska börja och om hon får game over, stortjejen!

Vi har även sett körslaget typ alla lördagar, och E brukar ofta få vara vaken lite längre på helgen och hon har stått och härmat alla danser körerna gjort, väldigt underhållande är vår Ebba! Nu har jag fått nedskrivet liiite saker jag kommer ihåg.

Imorgon blir det att handla fler flyttkartonger, om en vecka har jag tänkt att avsluta lördagen med en hääärlig bastu, inpackning och för att till sist lägga mig i en renbäddad säng!


T lyckades fånga ett leende av sötnosen på bild




Jag ryckte till innan jag såg att det var dockan som E bäddat ner så fint i As overall och mössa


Kommentarer
Postat av: Erica

O vad mysigt ni har det! Visst är det kul när det har blivit mer lekar och mer tankar. Tilde har börjat läsa böcker högt. det är så roligt att se vad hon tänker om sidornas bilder.

Det är synd att ni har katt! Annars hade ni gärn afått bjuda oss=) Vi får helt enkelt bjuda er! Vi åt också grillat idag, Allt som er, fast + majsen=) Det är så sjukt gott, hade kunnat äta grillat varje dag!

2010-05-08 @ 22:57:13
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: Mari

Låter ju som att det är hur mysigt som helst med två sessor...båda så otroligt söta..kram på er alla....

är så avis att ni får flytta till hus...:)

hoppas ni kommer att trivas..

KRAM från mig och Oscar ( som blir hela 6 månader på lördag..helt galet)

2010-05-13 @ 20:11:30
URL: http://mkemppainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0