Långtråkigt?

När jag slutade jobba och gick hemma och väntade på att Amanda skulle titta ut så sa jag till Thomas "Jag kanske kommer att tycka det är långtråkigt att vara hemma" och han svarade att jag lär nog ha fullt upp. Och ja, vad trodde jag? Såklart är det långtråkigt att gå hemma tjock och inte orka göra så mycket (nu hann jag väl ändå sysselsätta mig en hel del dom veckorna jag hann vara ledig, och man behöver vara ledig och bara kunna ta det lugnt även om jag nu har svårt för det). Dagarna går hur fort som helst, och jag har absolut inte långtråkigt. Men jag önskar att det var liiite fler timmar på dygnet så jag skulle få lite mer tid till att fixa till här hemma!

Helgen rann iväg som vanligt. På lördagen kom mamma och Hanna och åt middag med oss och sen såg jag och T "Twilight-New moon" och den var såklart bra! Söndagen började vi med sovmorgon till 9 och sen gick Thomas på affären och köpte färskt bröd och fika eftersom det var Morsdag, varken min heller hans familj firar såna där dagar på något speciellt sätt (vilket är skönt!) så en god frukost med fika och kaffe efteråt räckte gott och väl till mig (jag är ju inte hans mamma heller för den delen). Efter frukosten åkte vi till storheden och handlade lite grejer som behövs för att få ner den gräsliga tapeten i vårt sovrum så vi kan få upp lite snyggare färger och kan flytta in vår säng dit (för tillfället står den i 3:e sovrummet på övervåningen som är tänkt att Amanda ska ha, eller om dom nu kommer sova i samma rum så blir det väl deras lekrum).

På eftermiddagen kom svärmor och Gunnar, så hon hjälpte mig att fixa i jordgubbslandet, det var hur mycket ogräs som helst tidigare som jag och T rensade bort förra veckan, så hon flyttade om en hel del plantor så det blev raka rader. Dom stannade på middag, så T grillade hamburgare, vilket aldrig är fel! Mamma kom också förbi en sväng och planterade rosen som jag fick av henne förra veckan. Så snälla barn är vi som låter våra mammor komma och arbeta på Morsdag!

När Ebba vaknar ska vi gå en prommis och utforska lite fler promenadstråk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0