1 månad

Idag blir lilla sessan 1 månad! På ett sätt känns det som att det gått hur fort som helst, men på ett annat sätt så känns det som att hon funnits hos oss mycket längre tid än så! På torsdag ska vi till BVC för att väga och mäta. Förra måndagen vägde hon 4190 g.

Jag vet inte om jag kommer få någon tvåbarnschock, fortfarande känns det inte som en så stor omställning att gå från ett barn till två. Det som är. är att man inte har så mycket tid över till annat när man är själv med båda, fast det vette tusan om man hade tidigare. Som jag sa när vi var på mamma-fika: hellre två barn än höggravid och barn, jag saknar absolut inte magen!

På valborg var jag iväg med båda barnen själv för första gången, det blev mamma-fika, sånt är alltid trevligt även fast man bara hinner prata med en bråkdel när det är ett helt dagis med tillhörande mammor. Ebba var mest glad över att hon skulle få träffa Tilde.

På eftermiddagen var vi bjudna på middag till svärmor och Gunnar, vi blev bjudna på oxfilé och klyftpotatis, hur gott som helst! Thomas och Markus grillade lite spiralkorv med Ebba och Elvira också, så slapp vi andra gå ut och istället få den grillade korven serverat inomhus.

Helgen bjöd inte på så bra väder, vi åkte iväg på BH och storheden på lördagen. Sen hade vi tänkt grilla entrecoté men när det spöregnade ute så fick det bli plankstek istället, vilket aldrig är fel!

Det är endast 10(!!) dagar tills vi får nycklarna till huset nu! Jag har flyttfeber eller något sånt, känns helt sjukt att vi ska ha ett EGET hus! Det kommer bli att packa en hel del den här veckan, vi har packat 3-4 kartonger så det märks inte ens.

 

T har varit borta sen i söndags nu, han kommer hem i eftermiddag efter jobbet. Ebba saknar nog honom, hon sa redan igår fm "sen min pappa kommer jobbet", så måste man säga att det är över en hel dag till tills hon får träffa honom. Igår kom pappa hit, så då har hon fått roa sig, och han har fått träffa Amanda också.

Igår morse blev Ebba arg på mig och gick ut i hallen och stod och skrek "dumma mamma!" och skrek precis som Lotta, sen säger hon "blä" åt en massa mat, precis som Lotta. Hon tar inte alls efter.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha, så låter Elvira också efter att hon ser på Lotta-filmerna. Dom kanske inte är så "bra" att visa!;)

2010-05-04 @ 14:06:25
URL: http://elviraedvin.blogg.se/
Postat av: helena

melker kallar mig dumma mamma även fast han aldrig sett lotta på bråkmakargatan!

idag när christian ringde var det första melker sa till honom "kommer du hem idag pappa?". eh nä, om mer än en vecka :P han började tjata om pappa redan igårkväll.

gick det bra att ha med sig båda barnen själv då? :)

må så gott, hoppas vi kan ses snart! kram!

2010-05-04 @ 21:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0