Måndag

Så var det måndag igen. Jag har "sportlov" så att det är måndag spelar väl inte så stor roll, förutom att T jobbar då. Ebba är på dagis, hon hann bara gå måndag och tisdag förra veckan eftersom hon hade feber ons-fre. Hon var kokhet tors och fre, 40 grader hade hon så fort det smärtstillande gått ur kroppen, men man märkte på henne direkt ipren började verka för då blev det fullt ös på en gång. Dom har som lite svårt att förstå att dom är sjuka och måste ta det lugnt även fast man fått medicin. Fördelen när hon är sjuk är att man får myyysa en massa, hon vill helst att man ligger och håller om henne eller håller henne i handen.

Lördagen åkte vi och storhandlade och jag fick äntligen köpa äppelkläder till Ebba och bebisen, dom var nämligen slut i rätt storlek i stan men fanns som tur var på storheden.


Fina äppel/päronkläder från Lindex. Ebba fick en t-shirt med blå botten eftersom jag är inne i någon blå period!


Sååå snygga tights! Bebisen fick en body i samma färg som tightsen.


Sen var vi bara hemma, T skulle iväg med sitt gamla jobb och äta middag så jag och Ebba hade myskväll. Vi badade och åt chips och ostbågar och drack cola!

Igår var vi först en sväng till smedjan och köpte en "Hello Kitty"klocka till Ebba eftersom hon har sagt "Ebba åsså klocka" sen Thomas fick en då han fyllde år. Hon blev helnöjd över den, men skulle absolut inte ha den på vänsterarm, utan höger.

Sen åkte vi till farmor och Gunnar eftersom Gunnar fyllde år, och där visade hon såklart upp sin klocka väldigt stolt! Vi åt smörgåstårta och fikade.

Idag är jag trött, vaknade strax före 4 och var vaken till efter 5 och vaknade sen 7.30. Ska till bm snart, men tror jag ska lägga mig och vila ett tag efter jag varit där så man orkar med resten av dagen.


Kommentarer
Postat av: helena

jag såg de där äppelkläderna på storheden, jättefina tights! :)

2010-03-03 @ 20:01:38
Postat av: Anonym

Åh dom är ju så fina dom där kläderna, Inte såg jag dig i går. var du länge där?

Är Ebba frisk nu ??

2010-03-03 @ 22:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0