BF

Så var dagen med stort D här, nämligen då det är planerat att den lilla bebisen ska komma. Men den här verkar inte vara lika punktlig som storasyster. Nåja, man måste väl prova att gå över tiden också. Jag är faktiskt inte less, utan försöker njuta av tiden som är kvar innan man blir 2-barnsförälder för då lär man inte ha mycket tid över. När Ebba är på dagis så försöker jag bara göra saker jag känner för.

Däremot är jag less på tex min mormor som var här i fredags med mamma och frågade då om någon kunde ringa henne när bebisen har kommit "mamma kan ringa dig" sa jag. Ändå ringer hon lördag, säger inte hej utan "har den inte kommit än", hon ringer söndag, 5 GÅNGER och jag svarar inte. Idag ringde hon på morgonen och sen vid lunch svarade jag när hon då ringde för 7:e gången. Inget hej, utan "är du hemma", "jaa, jag är hemma, och du får veta när den kommit!" Får se hur länge det dröjer innan hon ringer igen, har jag tur så väntar hon väl till morgondagen!

Ebba är i alla fall världens sötaste, igår sa hon att hon ska byta blöja på bebisen, torka kiss och bajs på den. Sen ska hon även hålla i den och pussa och krama den säger hon. Igår kväll höll hon på att bädda ner Titti och pussade henne och sa "godnatt Titti", och för någon vecka sen körde hon runt henne i dockvagnen.

 

Snart ska jag börja med middagen, Ebba ser Pippi som blivit en favorit! Hon fick en film av sin farmor och den villl hon helst se hela dagarna om hon får. Nu har vi köpt 2 nya pippifilmer eftersom man blir rätt less på att se samma om och om igen, men det är i alla fall jättekul att hon börjat se Pippi för det tycker man själv är roligt också!


Sjuklingen med favoritnallen för några veckor sen när hon hade 40 graders feber


Kommentarer
Postat av: Emma

vilken pippi var det dom såg när du fyllde år? den vill jag köpa! :)

2010-03-22 @ 16:05:53
Postat av: helena

haha, jag har inte vågat ringa dig! hade velat ringa och höra hur det är bara, men vågar ju inte eftersom jag minns hur stressande det var med alla som ringde och "bara kollade läget" ;)

jag vill att du ska föda NU! jag tänkte gå en sväng på stan på onsdag och då vill jag veta om jag ska köpa något "pojkplagg" eller "flickplagg" ;)

lycka till när det sätter igång! kramkram!

2010-03-22 @ 19:10:06
Postat av: Tessan

Haha, alla är vi ivriga på att se den lilla som myser i din mage!! Puss

2010-03-22 @ 19:35:31
Postat av: A-K

Vad säger man, jag vet hur det funkar med Ajjo. Men strunta i att svara bara även om det är jobbigt. Jag kommer inte att ringa för det gör din mor. Men snart tjejen så kommer "ungen", håller tummarna =)

2010-03-22 @ 20:34:50
Postat av: Sandra

Emma: 1:an är det, det är Pippi flyttar in, pippi är sakletare och pippi går i affärer!=)



Helena: Herregud, nog får du ringa! Men säg gärna hej först;) Min mormor är som hon är, och det är den enda personen jag är irriterad på!



A-K: Ja det är nog lättast att inte svara, jag var nog inte så jättetrevlig när jag svarade idag men vad ska man göra...

2010-03-22 @ 20:42:49
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: Linnea

Rätt inställning!:) Passa på att njuta dom sista dagarna, den kommer ju ändå närsomhelst nu. Jag var aldrig heller särskilt less fast jag gick över 8 dagar med Edvin, utan försökte passa på att göra det man ville. Men när det hade gått en vecka över, då började man verkligen känna att det var nog, då var jag nog rätt less, men då kom han ju 8:e dagen som tur var!:)

2010-03-23 @ 10:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0