Lite fix

Jag tycker att jag/vi varit väldigt effektiva när Thomas varit ledig onsdag och torsdag. Han har hjälpt Micke att sätta upp en recover-tapet i vårt blivande sovrum, vi har ju för tillfället 3:e sovrummet som är lite för litet för vår säng, sängbord, byrå och spjälsäng (även om lilla damen inte sover där just nu så ska hon väl börja göra det snart, åtminstone på dagarna kanske). Det gjorde dom i onsdags, och jag var "tvungen" att vara på vift med barnen. Ja iochförsig så gjorde jag kanske int så mycket nytta denna dag, men jag köpte lite fina blommor i alla fall som jag började plantera på kvällen! Det blev inte så många eftersom myggen var tokiga och jag blev ännu tokigare av att ha dom nära mig (och x antal myggbett rikare!)

Igår planterade jag klart dom flesta blommor och försökte få mer ordning i rabatten som såg ut som f*n när vi flyttade in, har dessutom fått fylla på den med kanske 7 säckar jord. När barnen somnat för kvällen tog vi på oss målarkläderna och målade alla väggar förutom den som vi ska ha som fondvägg, vita i sovrummet. NU, endast 2 1/2 år senare ska vi använda fondtapeten som vi köpte innan vi flyttade in i lägenheten. Bättre sent än aldrig väl...

Kom på att jag skulle ju ha tagit kort på hur det såg ut innan men det glömde jag helt bort, måste se om jag har kvar bild på datorn på hur det såg ut i beskrivingen. Jävligt fult var det innan i alla fall.

Dagen startade jag och tjejerna med att gå på mamma-fika hos Cecilia, mycket trevligt! Det var rätt skönt att man bara hade ett stenkast hem också, Ebba sa exalterat när hon var i Lillys rum: Jag ser mitt hus, där är mitt hus! Thomas målade andra varvet i sovrummet när vi var borta, perfekt. Sen planterade jag klart blommorna när Ebba och Amanda sov. Vi hann med att gå förbi Linnea och Markus innan vi lagade middag för att se hur det gick för dom med målning och tapetsering. Imorgon går deras flyttlass, och då blir vi nääästan grannar, det blir jättekul! För barnen också, jag har visat Ebba var Elvira ska flytta när vi gått förbi huset så hon har sagt rätt många gånger att "där ska Elvira flytta, där är Elviras hus" och pekat åt deras håll.







Kommentarer
Postat av: HHH

Men sötnosen, "lilltomas" :-)

2010-06-20 @ 20:05:21
Postat av: vickan

följas via bloglovin?:)

2010-06-23 @ 13:10:43
URL: http://vickany.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, syskonmatcha blir lite dyrare;)

Jag brukar försöka mig på det ibland, men Hilding brukar för det mesta hinna kräka eller bara dreggla ner sina matchande kläder innan jag hinner fota och föreviga matchningen, haha!



Såå söta barn du har. Och massor av hår:)

2010-06-24 @ 20:45:51
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0