Bröllop, kalas, examen

Bröllopet var såklart jättefint och Malin såg ut som en prinsessa! Maten var jättebra, det enda som var synd att jag inte kunde dricka vin. Det kändes mindre kul att skåla med cola om jag säger så... Man blev dessutom sugen på att gifta sig, men det kostar pengar så det lär dröja... Året har då börjat bra, förra året blev det 3 begravningar och nu startade 2010 med ett bröllop. Det blir nog ett bra år!

Dagen efter blev det Ebbas "födelsedag", vi sjöng på morgonen och hon fick öppna paket.


Det hade hamnat en liten krokodilunge på så lägligt ställe

Sen på eftermiddagen kom släkten och firade 2-åringen!


Stora tjejen blåser ut ljusen på tårtan


Alla kusinerna fikar!

I måndags började allvaret igen, då började man jobba igen. Men hade ingen ångest, kändes som att man varit ledig rätt länge och Ebba var jätteglad över att få gå till dagis. På måndagmorgon var hon på strålande humör och ropade "JAA DAGIS!" när vi klev upp, och arg var hon när jag hämtade henne på eftermiddagen, för hon ville minsann inte följa med hem. Igår och idag ville hon däremot gå hem på en gång, men då har hon varit till 16.30 båda dagarna. Idag jobbade jag på salongen, och min rygg sa verkligen ifrån. Hade aldrig så här ont med Ebba, men idag kände jag redan innan lunch att det började stråla mot ljumsken och ut i rumpan och benet på vänster sida. Fast med Ebba hade jag knappt ont i ryggen, eller jo sista tiden jag jobbade så märktes det. Nu verkar det komma några veckor tidigare. Jävla skit säger jag bara... Jag går från att inte känna mig gravid till att bli höggravid på en dag ungefär. Nä, inte riktigt eftersom det varit lite jobbigt att böja sig ner nån vecka nu. Har fått sitta i ett läge hela kvällen, har gått som en gammal käring. Jag får så dåligt samvete mot Ebba när jag inte kan leka den lilla tid vi har på kvällen, det blir att sitta i soffan och läsa eller pyssla med något annat där. Som tur är så är hon en ängel och underhåller sig själv väldigt bra med sina dockor, men jag vill kunna vara med mer.

Snart tar min karl examen! På fredag rättare sagt, det är ju rätt coolt! Att två år kunde gå så snabbt, vem kunde tro det? Imorgon åker vi och sover hos Ebbas mormor och Håkan eftersom jag åker till Umeå strax efter 6 på morgonen!! Herregud, fatta tidigt man måste upp. Hoppas man somnar en sväng i bilen, det är tur att man slipper köra. Det blir jag, svärmor, Gunnar och Linnea som åker ner. Efter examen är klar så åker vi till Piteå, vi ska bo på Piteå Havsbad över natten. Det blir jag, Thomas, Linnea och Markus, vi fick det i julklapp av svärmor och G så det var en superbra present! Sist vi bodde där var jag också gravid, så jag får hålla mig till colan som vanligt.

Nu blir det att sova, är hur trött som helst.

Kommentarer
Postat av: A-K

Hoppas oxå på ett bättre år än 2009. Allt kommer ju i 3 så som dödsfall. Detta år börjar med 3 nya liv istället så det verkar bli ett super bra år, 2010=)

2010-01-14 @ 11:20:49
Postat av: helena

så kul med bröllop, kalas och den stundande examen :)

men tråkigt med din rygg :/ sök HP på en gång! om det dröjer kan du ju sjukskriva dig en vecka och vila upp dig..har de inte hunnit godkända hp än då så kanske du orkar jobba nån vecka så borde den ha hunnit bli godkänd.

kram!

2010-01-14 @ 18:34:40
Postat av: madde

Vad kul att året börjat så bra för er :) Lyxigt att få bo på hotell! :)

2010-01-16 @ 20:21:07
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Soppa

Hallå hur länge är ni på bröllop kalas och på examen :-)

2010-02-07 @ 21:43:11
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Natalie

Hej Sandra! Kikade in på bloggen här och ser att du är gravid igen! =) Stort grattis!! många kramar/Natalie

2010-02-14 @ 17:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0