Gnäll och funderingar

Jag är förkyld igen för ovanlighetens skull! 3:e gången på 3 månader, bra jobbat! Kan inte ha något som kallas för immunförsvar. Amanda verkar också vara lite krasslig, och nyss vaknade Ebba och hostade men när man kommer in så får man bara höra

-Gå härifrån mamma!

Jaja, snart är det jul så vi är glada ändå! Ebba önskar typ varenda grej som finns i katalogerna, ja förutom dom allra killigaste grejerna som ben10 och liknande eller vad dom nu heter. Vi har inte julbakat något än så det får nog bli i helgen för då är pappan ledig och sen är han bara ledig tisdagen nästa vecka och helst bakar jag med Ebba ostört så han kan ta och roa Amanda om det behövs.

Ja för att "gnälla" igen så ska jag skriva av mig lite om dagis. Igen. Dock måste jag säga att en av personalen varit jättebra sen sista samtalet, så det behövdes nog bara en spark i baken. Det har varit en vikarie i några månader nu, som Ebba (och jag, och andra föräldrar och barn) tyckt jättebra om. Hon engagerade sig verkligen i barnen och var jättegullig på alla sätt och vis. Tyvärr så slutade hon förra veckan trots att hon hade fått längre vik, men av vissa omständigheter så valde hon väl detta (det är inget vi fått veta av personal utan jag har fått höra det på omvägar). När vi kom måndag morgon var det en ny vikarie där, fast det var ändå för lite personal eftersom att den ena ord personal var sjuk (vilket har hänt otaliga gånger denna termin) och dom fick ingen vikarie för denna. Tisdag och onsdag var det en ny vikarie vardera dag. Jag tycker att det är helt sjukt att det ska få vara hur många olika vikarier som helst, det har säkert varit över 12 olika personer sen vi började i slutet av augusti. På Ebbas gamla, där hon gick ett år hann hon ha kanske 5 olika (inräknat ord som var 3 st), och då gick hon ändå längre och fler dagar. Man ser att Ebba tvekat på att gå in när hon ser att det varit nya personer var dag, och det förstår jag! Det som gör att hon vill gå dit är nog kompisarna, och det är skönt att hon funnit nya vänner. Ja, jag vet inte vad man ska göra, om man ska gå och prata med rektorn igen. Om det nu hjälper något, det var mest struntprat på föräldramötet. Vi kommer hur som helst byta avdelning till hösten eftersom att jag vill ha in Amanda på samma som Ebba och på den hon går nu så kommer ingen att börja skolan till hösten (kan ju hända såklart att någon slutar ändå) men jag hade ändå inte velat ha kvar henne på samma även om Amanda skulle få plats där. Det går inte att byta nu heller, för det är fullt på varenda avdelning. Cirkusen slutar aldrig, och man blir så trött! Det är tur att hon går så få och korta dagar ändå, för jag tänker abslout inte ta henne därifrån så länge som hon säger att hon vill gå dit, och tycker det är roligt.

Nu måste jag sluta fundera på detta för ikväll, annars blir det bara att ligga och grubbla hur länge som helst.


Kommentarer
Postat av: A-K

Ja, inte är det lätt detta med dagis. Som jag har fått bråka om både det ena och det andra. Men bara jag fick personalen på min sida så gav rektorn med sig. Så personalen har varit super när pojkarna gick.



Hoppas förkylningen ger med sig. Sitter här själv med samma åkomma...inge kul. Kram på er=))

2010-12-03 @ 08:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0