Tisdag

T jobbar som vanligt, han är så duktig min karl som pendlar och jobbar så mycket. Jag är fortfarande lika orolig när han kör, nu börjar det vara så mörkt också, och snart kommer halkan och snön. Usch.

Igår var han ledig hela en dag så vi var in till stan en sväng och shoppade färg till trappan och sen inte så mycket mer. Idag har vi köpt en hatthylla och skohyllan kommer på torsdag så då kanske det börjar se lite bättre ut i hallen, sakta men säkert så tar det sig där... Vi (Thomas) ska måla trappan innan vi lägger nytt golv där.

Imorgon är sista dagen för E på dagis för den här veckan, då är det helg för damen. Jag vet fortfarande inte vad jag ska tycka om det nya... Jag saknar hennes gamla dagis sååå mycket när jag tänker på det, men det är inte så mycket att göra åt. Det är inget bra när man har något annat att jämföra med och sen kommer man bara ihåg allt det bra från förra stället. Ebba verkar då trivas och det är ju huvudsaken.

Idag kände jag verkligen att vi bor i en by. Först kom potatisbilen och knackade på, och sen var bokbussen är utanför. Man har det bra som får allt serverat till dörren;) För hur som helst så tar det inte länge att köra till stan.

Nu ska jag duscha och sen lägga mig bredvid Ebbisen som ville sova med mig inatt, mys! Imorgon blir det mammafika igen, så det ser jag fram emot!

Kommentarer
Postat av: Heléne

Roligt me fler bloggare från byn :) Vi MÅSTE också måla våran trappa... ska nog ta tag i den i höst! Spännande att se hur eran blir är den i furu nu eller?

Syns imorgon!

2010-08-31 @ 22:54:29
URL: http://rosadagar.blogg.se/
Postat av: Henrietta

Potatisbilen? Ha ha vad roligt!

2010-09-01 @ 19:10:21
Postat av: Sofia

Men åhh ja, jag hade en hel massa ångest när vi skulle byta förskola. Som tur är äger ju den nya redan med en massa bulla bl.a;) riktigt jobbigt om det hade känts bättre på den första. Jobbigt när man redan haft något bra att jämföra med.

2010-09-04 @ 17:47:30
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0