Luleåkalas, smakis och Leos

Det känns som att hösten är på intågande. Det börjar vara mörkt på kvällarna och det märks verkligen nu när vi har långt ifrån alla lampor som behövs i huset! Ett IKEA-besök hade suttit fint inom snar framtid. Det ska ändå bli lite mysigt med höst, tända ljus, få ta på sig mysiga koftor och börja elda i kaminen!

Hur som helst så har ett till Luleåkalas hunnit passera och på lördagkväll tyckte jag liiite synd om mig själv som fick sitta hemma ensam med barnen och var t om avis på T som jobbade. Det gick i alla fall över rätt snabbt, att få vara mamma till två underbara töser gör det helt klart värt att stanna hemma. Jag hade inte heller orkat börja pumpa ut och tjorva för att kunna gå, nä det känns för bökigt. Det kommer fler Luleåkalas, och jag nöjde mig gott och väl med att gå på dagarna och äta festivalmat och få se Ebba överlycklig när hon fick åka karuseller.

Vi var in både torsdag och fredag, Ebba tyckte alla barnkaruseller var superroliga och hade åkt hur många gånger som helst om hon hade fått.


Kör bil


Kör Musse


Åkte i Musse och Mimmi (det var alltid väldigt viktigt i vilken hon skulle åka)


Kör motorcykel "Jag ska visa mormor att jag också kör motorcykel" sa E


Åker larven med pappa


Åker lilla pariserhjulet med mamma

Igår fick lilla Amanda smaka gröt för första gången, smaskens tyckte hon! Hon sprattlade med både armar och ben för att det var så gott.


Det här var ju JÄTTEGOTT!


Ebba var såklart också med och hjälpte till och mata, duktiga storasyster!


Lite gröt på näsan 



Idag har först haft lite främmande i form av Maria som jobbar på skolan, och sen när hon åkt så åkte vi på Leos lekland för det var typ 100 år sen vi var där med Ebba så hon kommer inte ens ihåg det! Vi var där i flera timmar så det blev att vi åt middag där också. Ebba var i himmelriket och sprang omkring som en virvelvind bland alla grejer, jag och Thomas turades om att klättra och åka lite rutschkanor, det är ju så kul!

Nu ska vi se "Alice i underlandet", vi har sett film varje kväll T är ledig för dom har hyrfilm för 5 kr här på affären. Superbra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0