...

Inskolningen har gått hur bra som helst, precis som vi trodde! Jag tror att det är mest jag som måste vänja mig vid allt det nya? Som vanligt så funderar och analyserar jag allt, och länge. Det är i alla fall rätt skönt när vardagen är tillbaka igen, ha rutiner och inte vara uppe halva nätterna.

Mornarna ser alltid likadana ut, Ebba vill ligga bredvid Amanda ett tag innan hon går upp för att se på barnprogram innan frukosten. I morse låg Amanda i spjälsängen så Ebba sa åt mig att "Amanda ska ligga bredvid mig, hämta henne!". Det är rätt skönt, då kan jag ligga bredvid och slumra till lite innan det är dags för uppklivning, för oftast när Ebba gått upp så blir Amanda less på att ligga kvar i sängen. Eller hon kallas oftast för "Amandisen" av Ebba nu, vi har sagt "Ebbis" och "Ebbisen" till E då och då sen hon föddes, så då är det väl klart att A får ett smeknamn av storasyster också.

Igår var jag och Amandisen på mammafika hos grannen med en massa trevliga bya tjejer! Kul att lära känna lite nytt folk, och som bor i närheten dessutom. Mammafikan är ju bland det bästa som finns när man är mammaledig! Hur som helst så får jag inte mycket gjort ändå på dagarna när E är på dagis eftersom att A sover ca 1/2 timme 3 ggr/dag och vill ju gärna inte vara själv alltför långa stunder. Det kan hända att jag hinner slå på en tvättmaskin innan hon protesterar. Hon är en väldigt social bebis! Nu har hon fått börja sitta i gåstolen, så då är de lite roligare när man får göra lite nya saker. Hon tar sig inte framåt så mycket än dock. På golvet däremot snurrar hon runt som en tok och långt bakåt! Idag hade T lagt henne under babygymet vid soffan och efter en liten stund var hon borta vid kaminen (och det är några meter).

Jag har en massa planer för vårt hus, men man får ta en sak i taget. Jag har lite svårt för det då jag vill att saker helst ska ha hänt igår, men det är bara att inse att tiden och pengarna finns inte för allt! Nu är i alla fall hallen vit, sen ska vi lägga något nytt golv där när vi målat trappan vit. Hallmöbler ska inhandlas snarast för just nu slänger vi jackorna över babyskyddet eller barnvagnen... Jag måste sätta shoppingförbud på mig själv, sitter och klickar hem en massa barnkläder. Det är så svååårt att låta bli när det finns så mycket fint!! Och helst vill jag syskonmatcha alla fina tjejkläder, så det blir ju dyrt i slutändan när man ska ha dubbelt av nästan allt...

Nä nu sängen eftersom E ska upp till dagis imorgon också eftersom det fortfarande är inskolning.




Kommentarer
Postat av: Helena

Men det är det jag menar, det blir dyrt om vi ska skaffa ett till barn. Kanske köper hund istället :)

Jag är också sugen på att fixa hemma, tvättstugan står näst på tur, sen hallen. Men det är roligt att planera också.

2010-08-28 @ 16:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0