Time flies

Tiden går ännu snabbare nu (om det är möjligt?) när man har två små. Imorgon är det redan fredag igen, på tisdag börjar allvaret då T börjar jobba!

Ja dagarna har runnit iväg, och vet inte riktigt vad vi gjort. I helgen tog vi det rätt lugnt, hade lite besök och var ute och gick i det underbara vädret! Det är sååå skönt att kunna gå som folk igen, snart borde jag vara uppe i mitt vanliga tempo!

Måndag var vi på BVC och damen vägde då 3890g så hon ökar stadigt i vikt! Vi har börjat packa lite i veckan eftersom idag är det prick en månad tills vi flyttar in i huset, åh så underbart det kommer att bli! Jag har suttit och påbörjat en lista med saker vi kommer att behöva. Vi har även rensat uteförrådet med allt jag ska med mig på loppisen, hur jag nu ska få med mig allt dit! Det kommer nog att bli en tuff lördag då, man är nog slut efter att ha stått där hela dagen så jag hoppas Amanda har tänk att vara en snäll tjej då. Sen jobbar T första nattpasset så jag lär väl lägga mig när man fått Ebba i säng ifall det blir en rolig natt.

Amanda är en underbart söt och snäll liten bebis som är vaken en hel del på dagarna om man jämför med Ebba som bara sooov hela tiden kändes det som! När vi var till bm i fredags så sa hon redan då att hon var himla pigg och med, och jag kan inte annat än att hålla med. Man märker att hon ser betydligt längre än den där decimetern dom " bara ska se", och hon vill helst inte ligga vaken för sig själv en längre stund för sällskap är ju mycket trevligare! Hon har fått ligga och titta på min svart-vita döskalle sjal, den har varit intressant. Idag har hon även gett Thomas två fina leenden (inge magknip här inte).

 

Ebba är fortfarande snäll och go med lillasyster, hon hjälper gärna till att byta blöja och ge tutten. Däremot är hon rätt avig mot mig fortfarande även om det börjat ge med sig, och såklart blir man ledsen men jag försöker ge henne den tid jag kan trots att hon säger att hon inte vill att jag ska vara i hennes rum eller sitta bredvid henne. Det är väl förmodligen en naturlig reaktion, när T börjar jobba så måste hon hur som helst umgås med mig mer igen.

 

Imorgon har jag lovat henne att vi ska åka till stan så ska hon få köpa solglasögon, sen ska vi på kalas till kusinen Edvin som blir hela 1 år!

 

Måste ladda över bilder ikväll så det inte blir alltför lång tid emellan, försökte ta kort när Ebba satt bredvid Amanda idag men då blev hon skogstokig och skulle inte alls vara med på bild, Ebba alltså...


Kommentarer
Postat av: Erica

jag kan tänka mig att iden går snabbbt. Man måste ju ha att göra hela tiden! VAd jobbigt att det blir så med ebba. FAst det är nog en stor omställning. jag har försökt prata med tilde om bebisen i magen. Hon tycker inte att det ska bli kul säger hon. Hon är så himla bebis själv just nu. kan inte göra något själv. Tror det är en tidig reaktion. ska bli intressant att se när bebisen vrkligen kommer. Dagisfröknarna tror ockås att hennes grinighet och att hon vill vara nära beror på magen.



tänk vad spännande att ni flyttar snart. JAG LÄNGTAR! Vill så gärn akomma och sitta i era utemöbler=) Sen vill jag ju självklart träffa Amanda ocskå.

2010-04-15 @ 20:46:07
URL: http://humilis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0