Premiärer

I fredags hade vi stan-premiär för Amanda, vilket hon sov sig igenom. Vi var och gjorde klart vårt bankbyte och sen fick Ebba köpa solglasögon.

 

När Ebba sovit var det dags för nästa premiär för Amanda, kalas-premiär för kusinen Edvin som blev 1 år! Ebba var hur glad som helst att få leka med Elvira och var inte alls sugen på att åka hem efter det goda fikat och all lek.

Igår var vi bjudna på middag till Helena, Christian och Melker hela familjen (som numera består av 4 personer!) så det var middagsbjudning-premiär för Amanda alltså. Första grillningen för i år för vår del stod värdarna för, och det var mycket gott!

Idag har tvättning och städning stått på schemat, sen blev vi bjudna på middag till mamma så det blev hälsapåmormor-premiär för Amanda. Ja det är mycket premiärer när man är så liten, det har väl varit en hel del andra premiärer också.

 

Ebba verkar mjukna mer och mer för mig nu, det är inte BARA pappa som gäller och jag blir jätteglad att min lilla älskling vill göra något med mig också. Hon är så himla go med Amanda hela tiden, vill bära henne och ska alltid hjälpa om man ska byta blöja och ger tutten om hon låter, helst vill hon ge tutten även om hon redan sover. PÅ mornarna kommer hon alltid in i sovrummet och tittar till lillasyster. Idag hos mamma sa hon också "mormor, kom och kolla, jag hålla bebisen", stolta storasystern!

Ja just det, fick klippa äntligen klippa Ebba igår med hjälp av lite mutor bestående av två glassar och x antal kakor! Dock så är jag inte helt nöjd som vanligt, men det är betydligt bättre än innan! Hoppas det dröjer innan hon kommer på att hon kan kräva dyrare mutor.

 


Världens bästa storasyster håller i lillasyster


Amanda tycker redan att det är roligt att titta på storasyster


Puss på dig lillasyster!


Ebba och Melker väntar på maten



Kommentarer
Postat av: Henrietta

Åh så fina de är! Ser att Ebba har på sin Sonia-tröja :-) kul!

2010-04-19 @ 19:25:48
Postat av: helena

ja ebba är så söt med amanda! igår när jag höll i amanda sa hon "min bebis" och pekade på amanda :) hon var nog rädd att jag skulle kidnappa henne :)

vilka gulliga bilder på ebba och amanda! och på ebba och melker också såklart!

kram och hej!

2010-04-20 @ 20:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0