Lotta på bråkmakargatan

Vi har en alldeles egen liten Lotta här hemma, Ebba fick en Lotta-film av mormor för ett tag sen och den varvas med alla pippi-filmer. Man ser redan stora likheter mellan Lotta och Ebba som kan vara världens tjurskalle, dessutom har E en egen Bamsen också som jag hittat från min lillasysters kramdjur. Jag vet inte om det var ett dåligt drag att ta fram Bamsen? Flera gånger när vi satt oss i bilen så frågar hon "var är min Bamsen?" och såklart när det är läggdags. Igår kväll sprang T omkring i säkert 10 minuter och letade efter Bamsen när jag satt och ammade Amanda, när jag var klar så reste jag på mig och kollade på golvet bredvid soffan, och jo där låg den såklart. Enligt T så var det ENDA stället han inte letat på, eller hur. Det är samma sak varje gång han ska leta något, Ebba är tom bättre än honom på att leta, dessa karlar! Vilken tuuur att han har mig som hittar sakerna på en gång jag börjar leta!

Idag är vi damer själva hela dygnet, pappan har först jobbat 7-15 och sen jobbar han 23-07. Som tur är har Tess varit här och sällskapat ett tag idag! Sen går tiden hur fort som helst på dagarna, man har rätt fullt upp med två stycken.

Ebba sa en rolig sak härom dagen när jag frågade om hon ville ha en till bebis (såklart ligger det inget i det, för det kommer det aldrig att hända men ville bara höra vad hon skulle säga) och då svarade hon: "nää jag orkar ingen mer bebis". Haha, och inte jag heller!

Amanda har börjat le nu, varje dag får man leenden men hon verkar tycka att pappa är roligast för jag får inte alls lika många leenden, men jag är ju bara mjölkmaskin. Storasyster är också väldigt intressant.

Nu ska jag se halv åtta hos mig (som för övrigt E sjunger med i i signaturmelodin) och slänga stora barnet i säng, lilla ligger här bredvid och sover för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Henrietta

Det här med att "leta och inte hitta" verkar nog vara en genetisk avvikelse... :-)

2010-04-30 @ 11:15:21
Postat av: Sandra

Ja det verkar sitta i könet det där! Då finns det ju en till anledning för folk att kalla T för Lill-Björn;)

2010-04-30 @ 12:32:32
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha, gud vad roligt sagt av ebba! :)

du, christian är precis likadan. han vet inte alls var nånting finns. jag lägger alltid på minnet var han har sina saker, för jag vet att han letar efter det såsmåningom. han vet tex aldrig var hans snusdosa är! typiskt karlar.

2010-05-02 @ 11:44:42
Postat av: helena

sista inlägget var från helena ;)

2010-05-02 @ 11:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0