Sjukling

Idag har jag samlat vuxenpoäng igen, har vabbat för första gången. Ebbisen har feber och är snorig så vi blir hemma imorgon också. Hon har varit väldigt lugn idag så vi har haft en riktigt mysdag! Byggt "bego" (lego), sett "I drömmarnas trädgård" och lite andra barnprogram. Jag passade på att vila ett tag när Ebba sov, är inte heller helt kry... Mamma, mormor och morfar var och hälsade på en sväng sen också, då får man lite tid att gå i allafall när man inte kan gå ut på hela dagen. Mamma hade med sig köttgryta till oss också, så snällt av henne så slapp jag laga mat idag!

Helgen var kortare än vanligt, T hade tenta på lördagen så vi hämtade han i Piteå på eftermiddagen eftersom han fick åka bil ända dit. Jag klippte lite på lördag fm, och när jag klippte Josse så somnade lilla stumpan i soffan framför barnkanalen. Och där sov hon då över en timme, så lunch fick hon efteråt istället.

Jag måste börja skriva upp allt roligt Ebba säger/gör för man glömmer ju bort det så snabbt. När mamma hämtat henne från dagis i tisdags hade mamma frågat om hon ville ha banan när dom kom hit, men nej det ville hon inte. Vad vill du äta då? Hade mamma frågat. "Bajs" svarade Ebba, och sen hade hon sagt "kiss". sen sa hon samma sak när jag kom hem från jobbet, och när man börjar skratta så tycker dom såklart att det är jätteroligt att fortsätta att säga det. Haha ja det är ju inte från dagis det kommer, jag har då aldrig blandat in bajs och kiss i matfrågor.

På tal om mat så lyckades damen pilla i sig kattmat (torrfoder visserligen) idag, det har väl förmodligen hänt förut också men nu hittade hon flera kulor efter varandra trots att vi fortfarande har skålen på diskbänken. Men dom kan ju grisa lite utanför så det var där hon hittade godsakerna. Först kom hon med något i munnen och sa "mmm" så jag frågade vad hon hade i munnen. Jag hörde bara att det var rätt hårt men tyckte att hon sneglade mot kattmaten så jag frågade om det var kattmat, "mmm kattmat". Sen var det någon fler som hon pillade ut från skålen men då sköt jag in den så hon inte skulle nå med fingarna i den i allafall. Hur som helst så vet jag varför vi inte satt ner dom på golvet igen.

Nu ska jag ringa min karl och sen blir det att sussa.


Kommentarer
Postat av: helena

kul med uppdatering! hihi, sötebba! äter kattmat och bygger bego :D

kram på er, krya på er!

2009-10-13 @ 19:22:09
Postat av: Anonym

Jag vet en annan tjej som också åt kattmat när hon var liten, fast det var "gegga" inte torrfoder. Så hon brås väl på sin mamma....

2009-10-17 @ 10:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0