Måndag

Jag sitter och ser på färjan, herregud vilka original det är med där... Tex två killar som träffats på internet genom deras intresse som är mumintrollen. Den ena hade gjort en inköpslista på godis i excel och det var ju en del. Brukar inte se det men idag är det verkligen ingenting på tv när Svenska Hollywoodfruar slutat!

Min lilla dam borde ha sovit för länge sen, jag lade henne strax innan 20 och trodde hon skulle slockna på en gång eftersom hon gick upp 6.30 i morse. Ja hon har inte somnat än tror jag, gick in för en liten stund sen. Jag trodde hon somnade på en gång eftersom hon inte gjorde ett ljud förrän efter en halvtimme. Nåja, det blir en tidig morgon imorgon också så hon får skylla sig själv! På dagis idag hade hon varit trött redan när dom var ute innan lunchen och gått och lagt sig själv på madrassen sen efter dom ätit, och slocknat på en gång såklart!

Jag har inte tyckt att jag sett speciellt gravid ut, men nu som från en dag till en annan börjar det då kännas som att man är lite större. Fast det ser väl bara ut som att jag blivit tjock! Det tråkigaste är att man inte har så mycket kläder att välja mellan. Jag ska i allafall ta vara på tiden så länge jag kan böja mig ner och hjälpa Ebba att leta pusselbitar under soffan.

Ebba har hunnit ropa på mig två gånger under tiden jag skrivit och båda gångerna ska hon och kissa, kommer det något på pottan? Nä såklart inte! För nån månad sen då bad hon om vatten och nu är det kissa... Ja dom sa föresten på dagis att det är ju oftare svårare för dom att vara utan blöja på dagis men att dom kan sätta henne på pottan ändå, men jag undrar om dom kommer göra det. Hon får då vara utan blöja hemma hela tiden så får man väl försöka börja ta det där sen. Nu ska jag äta fil och hoppas att jag får ta det lugnt SJÄLV ett tag innan jag ska sova, för jag vill lägga mig tidigt.


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja jag tycker tiden går skitfort och den här gången har jag ju inte ens bråttom så som förra gången, haha. Ja tänk att vi snart gått halvvägs och de säger ju att det är första halvan som går segt och den andra halva flyger förbi. Vojne, vojne.



Jag trodde magen skulle bli bautastor på en gång nu när man väntade andra så tätt, men nej, den är då inte större än förra gången. Ganska lika skulle jag nog kunna säga. Folk som inte känner mig ser då inte att jag är gravid, då ser jag nog mer fatso ut. ;)

2009-10-20 @ 07:18:52
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Erica

tildes dagis är jätte duktiga. duktigare än oss. hon är utan blöja hela tiden efter vilan. och det är väldigt sällan det händer olyckor. vi ska börja till veckan hade vi tänkt här hemma. måste bara ta bort mattan. har inte lust att ha mer kiss på den nu!

2009-10-20 @ 08:28:25
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: helena

du får gärna låna lite gravidkläder av mig om det finns något du tycker om/kan ha.

2009-10-20 @ 19:44:09
Postat av: helena

jag pratade med syrran om blöjor/pottande på dagis. vi kom fram till att du borde ta hem alla hennes blöjor därifrån, så de inte kan sätta på henne någon blöja. eller vill du att hon ska ha blöja ute? säg isåfall klart och tydligt "Från och med nu ska ebba bara ha blöja på sig när ni är ute. Hemma är hon helt utan blöja och det fungerar jättebra. Jag tar med mycket extrakläder så ni har. Är det okej?". De kan ju inte säga NEJ! lycka till!

2009-10-20 @ 19:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0