Jobbar?

Sitter på jobbet så meningen är väl inte att jag ska skriva här egentligen. Vädret utanför gör att jag vill åka hem och bara vara hemma och mysa med E hela dagen... Tanken är att vi ska fixa praktikplatser till eleverna idag, jag gör inte det. För det första så är det omöjligt och för det andra så tycker jag att sånt ska man få försöka fixa själv till den mån det går. När jag gick gymnasiet så fick vi gå runt och fixa själva, jag tror att en arbetsgivare uppskattar det mer att en elev kommer själv och frågar och visar upp vem man är än att en lärare ringer och frågar "om Lisa kan få praktisera hos er". Nä, jag tycker det är för mycket daltande idag, något måste man kunna göra själv. Jag vet en tjej som hennes MAMMA fixade praktikplats åt henne, hallå är man 16.17,18 år ska man kunna det själv hur ska det annars gå när man ska börja jobba, flytta hemifrån osv... Så nä, jag bojkottar att fixa praktikplatser och ska istället kolla på inredningen som behövs.

Usch, vet inte om det är vädret som gör en nere idag, men kvällen blir nog desto roligare med visning!

Idag går jag in i v20 så det är inte länge kvar tills man är halvvägs, gud vad fort det gått hittills! Jag tycker att när jag väntade Ebba så gick det också fort, det var nog mycket för att jag jobbade fram till 3 veckor innan hon kom. Så det borde ju gå ännu snabbare nu när man redan har en liten plutt att se efter!


Kommentarer
Postat av: helena

nä, det är helt rätt! låt dem fixa praktik själva! när jag var och vickade på en förskola kom till och med högstadieelever själva och frågade om praoplats, så då måste ju de på gymnasiet klara det själva!!

2009-10-27 @ 20:03:15
Postat av: A-K

Linus fick redan i 6:an försöka fixa egen plats. Så curla inte för mycket med ungarna, lite ska de fixa själva.

2009-10-27 @ 21:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0