Helgen

Ja helgen gick då lika snabbt fastän vi fick ha hemma T ända från onsdag kväll! Det är lika tråkigt varje gång, men man börjar väl se ljuset i tunneln nu... Ebba har haft feber fredag kväll och hela dagen igår, men nu verkar hon frisk igen. Eller hon har ändå varit himla pigg men ätit lite sämre. Och jag har söndagsångest som vanligt, bara att jobba imorgon, upp kl 6. SUCK! Åh vad tråkigt... Det är mycket roligare med helgerna när man kan umgås.

Igår hade vi Helena, Christian och Melker på besök. Jag klippte Helena och Melker och sen åt vi en god middag som bestod av rostbiff, potatisgratäng, rödvinssås och vitlöksbröd. Jag åt så jag inte orkade röra på mig resten av kvällen. Dessutom hade Helena med sig vit chokladkaka som man också var tvungen att trycka i sig! Vi hade det jättemysigt, barnen blev trötta efter middagen och låg och myste i soffan och såg på "I drömmarnas trädgård".

Idag har Ebba sovit över 2 h på dagen så vi låg och såg en film då, när hände det senast att vi såg en film mitt på dagen?? Måste ha varit nångång när jag var gravid med E kanske, om inte ännu längre sen. Sen väckte jag Ebbisen så gick vi ut på en promenad, vi behövde frisk luft allihopa. Jag har sett "Gossip girl" som började igen och sen "Ensam mamma söker", men jag tyckte inte gg var så bra som jag tyckt tidigare så får se om det kommer att bli dåligt nu som många andra serier blir efter ett tag. Fast det blir aldrig DH trots 5 gångna säsonger, tacka vet jag dom desperata hemmafruarna!

Ebba har fått vara utan blöja när vi varit hemma sen förra helgen och det har gått hur bra som helst än så länge! Det har knappt hänt någon olycka, och hon har faktiskt varit duktig på att säga till själv när hon behöver gå på pottan. Idag kom hon tom ihåg det på morgonen. Så duktig, stora tjejen! Nu är frågan hur man ska göra på dagis sen... Måste höra med dom imorgon vad dom säger, det lär väl hända lite fler olyckor än hemma säkert. Det hade varit bra om hon kan vara utan när dom är inomhus i allafall.

Snart ska jag duscha och sen blir det nog sängen så man orkar med morgondagen, ångest, ångest, ångest...


Mys i soffan efter middagen


Mys med Titti på morgonen

Kommentarer
Postat av: Henrietta

Vilket morgonmys! Hoppas det går bra med avvänjning på dagis!

2009-10-19 @ 20:21:52
Postat av: helena

ja, jag blev då helt impad av ebba som var så duktig på att säga till om pottan! det är så skönt när de blir blöjfria! tycker det är så skönt nu när melker blivit så bra på att säga till själv också, istället för att man måste fråga/påminna hela tiden. han håller sig bra också, man behöver inte tokspringa till pottan när han säger till ;) så även med vinterkläder hinner man in och sätta honom på pottan. men på dagis är det svårare såklart, eftersom de inte har en fröken tätt intill sig hela tiden som hör dem säga till. min mamma påstår också att det ofta kommer senare att de säger till andra än sina föräldrar att de behöver gå på pottan/toan. nu har jag skrivit en hel roman ;)

2009-10-20 @ 19:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0