Fredagsmys!

Idag har det regnat nästan hela dagen, så man blir rätt slö. Idag har vi varit och storhandlat och sen har jag och Ebba varit och umgåtts med Zara och Tilda! Vi åt middag sen när vi kom hem, kycking i pitabröd blev det, mums!

I onsdags var jag måttligt less på att sitta inne och eftersom jag var ledig så åkte vi till Rutan för att fira Rox som fyllt 1 år! Vi blev bjudna på både fika och lunch, tack igen Sofia! Ebba var dock lite besviken när vi kom dit när ingen Elise var hemma. Sen åkte vi direkt till G-stad för att umgås med Emma, Kate och Louie och bli bjudna på middag där! Snacka om lyxdag. Barnen var så söta när dom sprang och höll varandra i händerna, pussades, kramades och körde rally med cykel och bil! Ebba blev sååå ledsen när jag höll i Louie, helt förstörd var hon tills jag lade ner honom och tog upp henne istället. Vi får se hur det går sen, haha! När vi åkte hem så ringde jag T och när vi gick från bilen så tittar jag alltid upp mot lägenheten och får se att det står någon i Ebbas rum som är kolsvart. Hann tänka att T får ringa polisen innan han säger att "titta upp i Ebbas rum, där står det en snygg kille". Så han överasskade oss rejält med att komma hem en hel dag tidigare!!

Ebba har därför inte varit på dagis på hela veckan eftersom hon fått vara hemma torsdag och fredag också. Igår var Ebbas farmor och kusin Elvira här när jag kom hem från jobbet, så det var full fart på barnen när dom busade och höll låda.

Imorgon går jag in i v 19, får se om datumet ändras mycket på ul. Bm trodde inte jag skulle bli flyttade mycket i allafall när hon kände på livmodern. Jag har blivit lite sugen på att fråga om kön, men får se hur vi gör... Det är ju inte ens säkert den bm man har kommer vilja säga, eller att bebisen vill visa upp sig!

Jag tror Ebba har feber igen, suck! Hon känns varm så måste tempa henne sen innan läggdags.

Ikväll blir det att ligga och jäsa i soffan och se idol.



För ett tag sen märkte jag att T satt och byggde Duplo trots att Ebba sprang och gjorde en massa annat. Han var så nöjd över sitt bygge och trodde jag skulle ta kort på det, men det var ju bara att jag ville ha han och legot på bild, haha!


Lilla damen som gjorde annat än att bygga lego med pappa!

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: helena

haha, jag har också byggt duplo nån gång när melker gjort annat ;)

vad skoj att thomas kom hem en dag tidigare också! :)

kul med bilder!

kramkram!

2009-10-16 @ 19:42:04
Postat av: Pia - Mejas mamma

Grattis till bebisen, kul!:) När är BF?

2009-10-16 @ 20:01:50
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Henrietta

Du har en kreativ familj! Kul att ni hann träffa syster och Tilda! Kram

2009-10-16 @ 20:12:09
Postat av: Erica

haha vad rolig han är thomas! och vad roligt det är med överraskningar när de kommer hem tidigare. blir lyrisk när peter bara kommer hem en timma tidigare fårn jobbet!hehe. När var det du skulle på ul? och vad roligt att se bilder, det var länge sedan!

2009-10-17 @ 08:53:30
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: "fammo"

Vilka sötnosar!!!!! "mammas pojke" :) haha(Thomas gillar nog den formuleringen eller hur?)

Och farmors lilla söta gullunge Ebba

Och världens bästa svärdotter Sandra

2009-10-17 @ 18:25:43
Postat av: Marie

Åh vad härligt med UL. Jag får vänta en hel vecka längre än dig jag, buhuuu. Vi ska fråga om kön men vi får väl se om de ser/vill säga något. Jag är iaf sjukt nyfiken! :D

2009-10-19 @ 07:53:17
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0