Snö!

Det snöar, och har gjort det sen i morse. Så mysigt, jag älskar när första snön kommer! Ska bli kul att se vad Ebba säger när jag hämtar henne från dagis, när det var liiite snö på marken tidigare så ville hon stå i fönstret och titta och när man gick ut så ville hon gå på snön på dom få ställen det låg pyttelite.

Jag blev ledig idag och eftersom Ebba varit ledig fre förra veckan och mån-tis denna vecka så var det lika bra att hon fick vara på dagis ett tag idag. Vi är lediga imorgon också! Jag har hunnit vara på storheden och titta lite, och sen varit och handlat på maxi. Shit vad skönt det är att handla utan barn ibland, värsta lyxen!

I lördags på morgonen bestämde vi att vi skulle åka en sväng på IKEA eftersom dom hade en tvbänk sänkt med 20% till på söndagen och vi hade ändå tänkt att köpa den sen så det var lika bra att köpa den nu när det var så mkt rabatt. Vi tog med huliganen och det gick jättebra, vi började med att äta lunch och fika och sen fick hon gå själv tiden vi var där. Inga hål i huvudet denna gång och hon följde med åt rätt håll! Det gick ju rätt snabbt eftersom vi inte skulle ha något mer, så det blev inte att kolla på så mkt heller. Sen åkte vi hem och lastade av grejerna och vidare till bergnäset för att äta middag hos Ts farmor. Som vanligt blev man så mätt så att man höll på att spy, men man får skylla sig själv när man trycker i sig så mycket.

Annars har vi varit och hälsat på Ebbas farmor och Gunnar och haft besök av Helena, Christian och Melker som lagade middag åt oss här hemma.

Nu ska jag ta det lugnt ett tag innan E ska hämtas.

Kommentarer
Postat av: helena

haha, det låter verkligen som om vi var riktiga hemmakockar åt er. bra att du inte skrev anledningen till att vi kom till er och lagade mat istället för att ni kom till oss, det hade inte låtit lika lyxigt! ;) (fast jag kom bara för att träffa ER, inte det där andra, det var christians idé, hihi)

2009-11-05 @ 17:18:56
Postat av: Sandra

Haha ja, jag tänkte att jag är snäll;) Och jag hade blivit VÄLDIGT förvånad om du hade varit med på hans idé, alltså det andra=)

2009-11-05 @ 20:38:03
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha ja, jag tänkte att jag är snäll;) Och jag hade blivit VÄLDIGT förvånad om du hade varit med på hans idé, alltså det andra=)

2009-11-05 @ 20:38:31
URL: http://sandraebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0