Måndag

En dag närmare helgen! Och dessutom sa T idag att han kan komma hem tors kväll, jippie! Då kan han följa till bm igen på fredag, kul! Som vanligt är jag rätt trött på måndagar, och Ebba var också det! Tog ett tag att väcka henne och då var kl 7.30, det är skönt att hon tycker om att sova på mornarna i allafall. Det blev en lång dag på jobbet, har haft fullt upp. Har haft två utvecklingssamtal på eftermiddagen och det gick bra såklart, dom är ju så duktiga tjejerna! Ebbas mormor hämtade henne på dagis som tur var, och min mormor fick också följa med. Hon har det nog rätt ensamt nu så det är bra att hon får hitta på saker. Det var bara att laga middag på en gång, så liiite stressigt är det när man kommer hem och har ett hungrigt barn och själv är hungrig. Det är tur att hon alltid ska "älpa mamma laga mat"! Efter maten satt vi bara i soffan och myste och åt frukt och såg på bolibompa.

Jag tycker hon har blivit så duktig på att sjunga många sånger, det är lite roligt att hon sjunger "bä bä vita får", men sak samma, haha! Som vanligt älskar hon att hålla på i håret, man ska sätta upp det också ska hon kolla i spegeln, men hon brukar vilja ha bort det efter ett tag. Att hålla på i mitt hår är också kul, sitta och kamma och fixa i det, skönt är det!

För att inte glömma bort att jag faktiskt är gravid också så måste jag skriva ner lite om det. Jag mår jättebra, och hoppas att jag får göra det hela tiden som jag gjorde med Ebba! Imorgon går jag in i v 25, helt sjukt hur snabbt tiden går! Tur att man är gravid i 9 månader för annars hade jag aldrig hunnit förbereda mig, nu glömmer man bort det ibland eftersom man har så mycket annat att göra hela tiden. Men mysigt är det när man känner den röra på sig en hel del nu. Ebba pratar ganska mycket om bebisen, hon vill titta i boken man fått från mvc hela tiden. "Läsa bebis mamma" kommer hon och säger, vi måste nog låna lite böcker så hon får lite roligare böcker med bebisar att titta i. Bra minne har dom också, mössan jag köpte till bebisen på arcusloppisen hade hon sett en gång när jag visade den för Thomas och ändå kom hon ihåg att det var bebisens mössa en månad senare. Förra veckan när jag, hon och Titti satt i soffan och Titti höll på att slicka så sa Ebba "Titti slicka på bebisen" och skulle dra upp tröjan. Men då sa jag stopp, haha.

Nu vill jag att det kommer snööö, och Ebba vill nog ännu mer det! Hon var helt lyrisk när snön kom och ville vara ute hela tiden. Åh vad jag längtar till julen nu, vi ska bara mysa och äta en massa!


Bästisarna


Sötnosen hade radat upp hela gänget så fint en dag!




Kommentarer
Postat av: helena

haha, åh vad gulligt hon hade radat upp alla leksaker :)

melker sjunger också massor! så skoj! många sånger som vi aldrig sjungit för honom så han måste ha lärt sig på dagis. nu är det mycket "midnatt ådej, tyst de äj i huuusen, tyyyyst huuuuuseeeen" ;) de tränar för lucia..



tack för snön, antar att det var din förtjänst eftersom du skrev om det :)



kram!

2009-12-01 @ 19:59:45
Postat av: Mari

Åh vad skönt att höra att du mår bra och att den lille rör sig i magen...

Ha det gött

kram på er allihopa =)

2009-12-02 @ 18:39:46
URL: http://mkemppainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0