Första advent!

Idag har vi varit på skyltsöndag, Ebba tyckte det var superspännande med alla tomtar. Sen vi har fått hem leksakskatalogerna så är det lika kul varje dag att titta på tomtarna! Och när vi tog fram julpyntet igår har dom två tomtarna som hon bar omkring hela förra julen burits omkring flitigt. Hon fick i allafall paket, men när hon fick det så ville hon ge det till tomten. Det var samma på Doffi, där fick hon en liten godispåse och då ville hon ge tomten godis! Men sen satt hon och höll i sitt paket hårt tills vi kom till bilen då hon somnat med det i famnen.

Sen när vi kom hem så drack vi glögg och julmust och fikade pepparkakor och lussebullar! T hade tenta igår så det känns knappt som han varit hemma i helgen eftersom han kom på lördag em och åkte nu på kvällen. Nåja, man ser ljuset i tunneln nu. Men det känns ändå så jobbigt när han är borta nu, fastän man vet att det är så kort tid kvar! Nu innan jul kommer jag jobba mer också, jag ska jobba så mycket jag orkar innan det blir dags att vara hemma igen! Eller det kommer ju ändå vara deltid med tanke på att jag är själv med Ebba på veckorna, men det kommer blir lite mer dagis.

Förra torsdagen fick jag ett tråkigt samtal av min mamma när jag åkte från jobbet. Min morfar hade dött... Han hade bara ramlat ihop hemma. Min lilla morfar som var världens snällaste, alltid glad och älskade djur. När dom var här och hälsade på förra månaden så var såklart Titti som ett plåster på honom. Alla som träffat henne vet att hon inte har alla hästar hemma, haha. Nä men hon är väääldigt social och älskar att slicka på folk, knäppkatt. Så hon stod i morfars knä och slickade han på flinten! Och han var så glad, haha. Han var gammal men man får ändå en chock när det kommer så oväntat, han har klarat sig så många gånger förr. Det blir 3e begravningen i mitt liv, och dessutom 3e begravningen på 8 månader! Nu måste det verkligen vara slut på alla tråkigheter för ett bra tag...

Det får räcka, nu måste jag sova så man orkar upp imorgon till en ny arbetsvecka!


Kommentarer
Postat av: Josefin

neej, vad tråkigt :/ Det är alltid lika jobbigt att förlora någon i sitt liv. Jag minns för åtta månader sedan då du berättade för mig att du inte varit på begravning och inte förlorat någon i släkten eller som du känner. Helt sjukt vad saker kan hända plötsligt :/ Tänker på dig. Vi borde ta och ses snart också. Alldeles för länge sedan igen. kramar

2009-11-30 @ 00:28:27
Postat av: A-K

Nu får det räcka. Men det brukar komma 3 och 3 så nu har du fyllt kvoten denna gång. Vad skönt att du har Ebbis som förgyller vardagen för dig i alla fall. Vi syns den 8:de, kramar till er=)

2009-11-30 @ 09:05:17
Postat av: helena

haha, vilken dålig mamma jag är! jag tänkte inte ens på att köpa ett paket från tomtarna till melker! vi bara pekade på tomtarna och tittade ;) han var så nöjd med fika på waynes..



så tråkigt med din morfar :(



kram!

2009-11-30 @ 20:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0