We´re alive!

Så sant så... Har bara inte orkat skriva. Ebba var sjuk hela förra veckan och jag kände mig nere, förmodligen för att jag bara kunde sitta inne med ett sjukt barn fram till fredag em då T kom hem. Inte det roligaste jag har gjort kan jag meddela... Jag gick ut och gick varje dag hon skulle sova i alla fall så man fick lite luft. Ebbis hade feber fram till tors, hon har haft hosta och varit förkyld. Det värsta var att hon tappade rösten, hon var hes i början av veckan men torsdag hörde man verkligen inte vad hon sa och när hon grät var det bara ett svagt pip som hördes. Usch vad ledsen jag blir när hon är sjuk, hade hellre varit sjuk istället för henne om det gick...

Vi har hunnit med roliga saker sen sist också! Vi har grillat flera gånger, jag har varit på bästa Sofias 30-årsfest, varit på bio med Tess och sett"Män som hatar kvinnor", grymt bra film!! Tror det är den bästa svenska film jag sett faktiskt! Sen har vi varit hos bästa svärmor och blivit bjudna på massa gott, bla hemmagjord glass med jordgubbar! Min kusin Emma konfirmerades i söndags så då var vi på det också. Ebba har varit i kyrkan många gånger nu: dop, begravning och konfirmation har hon hunnit med under sin korta livslängd, och två av dom inom loppet av en månad. Nu är det bara ett bröllop som fattas, någon som känner sig manad?

I veckan har vi tagit det lugnt, vi var ut till mamma och Håkan igår och var där hela dagen. Idag har vi varit hemma och haft lite besök. Jag har varit jättedålig på att ta kort på sista tiden, fy mig. På tal om fy så har Ebba börjat tycka om MAX-böckerna väldigt mycket, helst Max blöja då mamman säger "FY", så hon hötter också med fingret när hon ser boken och säger "yy".

Nä nu blir det dusch och sen sängen. Har just sett dom bästa desperata hemmafruarna, min favoritserie nr 1! Det är jävligt irriterande när grannarna ovanför ser Eurovision på högsta volym och jag tom hör volymen när jag har normal volym och ser DH... Suck.

Kommentarer
Postat av: A-K

Ludde har köpt 2 böcker åt Ebbis på deras fritids marknad. Mar potta och Bu och Bä i skogen. Så köp inte dom.

2009-05-12 @ 22:16:30
URL: http://funderare-funderar.blogspot.com
Postat av: A-K

Max potta ska det stå och inget annat =)

2009-05-12 @ 22:17:24
URL: http://funderare-funderar.blogspot.com
Postat av: Erica

men gud vad jobbigt att hon tappade rösten! Tilde har varit dålig fram och tillbaka jättelänge..antar att det är så när hon är ett dagisbarn. det jobbigaste är att hon inte sover så bra på nätterna och drömmer en massa mardrömmar. tilde har inte varit i kyrkan en endaste gång under sin livstid om vi inte räknar med babymassagen eller babysången. jag fick ju aldrig dopet jag ville ha!

2009-05-13 @ 08:20:20
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: helena

åh, stackars ebba! skönt att hon är frisk nu!

hihi, vad gulligt att hon säger yyy åt max blöja ;)

2009-05-13 @ 19:54:51
Postat av: Anonym

Men äntligen är du tillbaka!!!!

2009-05-13 @ 22:12:32
Postat av: sofia & Rox

men ni kanske borde ta er i kragen och gifta er

Pax att vara med..



Öhh ja han behövde den visst han har ingen marinblå i 74 :-P

2009-05-13 @ 22:50:07
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej! Intervjuer är alltid läskiga. Man ska vara bra på att "sälja sig själv" och vara övertygande, vilket jag har lite svårt för ibland :)



Hoppas Ebba blir frisk snart! Kram från oss

2009-05-14 @ 14:41:28
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0