Långhelg

Denna vecka har rusat iväg snabbare än vanligt, förmodligen för att T har varit hemma sen tis kväll. Innan han kom hem hann jag med besök av Tess, besök på salongen, massa lek i lekparken och besök hos farbror m. fam. Onsdag tog vi en promenad till stan, vi hade en himla tur eftersom det precis började regna när vi steg innanför dörren! Lisette kom och hämtade mig strax efter vi kom hem eftersom vi skulle och åka och handla till vår tjejmiddag. Vi hade en trevlig kväll med en liten reunion med Malin och Anna, det var vi som umgicks mest på gymnasiet. I sedvanlig ordning blev det räkor som vi oftast lyxar till med när vi ska äta middag, och vin till det! Vi satt och pratade gamla minnen och betade av vad som hänt sen sist, sen åkte vi till Allstar och fortsatte kvällen. Var första gången jag var där och jag tyckte det var riktigt mysigt, bra musik var det också!



Massa gott!



Torsdagen gjorde vi inget speciellt, var ute och sen var Tess och Fredrik här en sväng. Fredagen fick jag ställa klockan eftersom Ebba hade tandläkartid kl 8. När vi väl kom dit så fick vi sitta och vänta i 40 min innan en annan kunde ta emot Ebba eftersom han som skulle ta henne hade inte ens kommit till jobbet?! Att få sitta och vänta sådär länge gör mig galen! Dessutom tycker jag att dom kunde ha sagt att han var försenad till jobbet så man åtminstone visste det. Dom verkade inte ens ha ringt hem till honom för det skulle dom börja med när vi väl fick komma in till en annan tandläkare. Hade det varit någon på mitt jobb som inte kommit i tid så hade man inte väntat 40 min på att ringa...

När vi väl var klar där (besöket tog väl ca 10 min, så man var rätt less att man suttit och väntat där 4 ggr så länge) så åkte vi till Dagobert och åt frukost och sen åkte vi ut till mamma och Håkan. Det var så varmt och soligt hela dagen och vi var väl ute från 10-18, åt både lunch och middag ute på altanen, underbart! Ebba hade roligt hela tiden, hon spenderade mycket tid på studsmattan som hon tycker är väldigt rolig!


Det är så roligt att hoppa och springa på studsmattan!




Haha det är så roligt att busa!


Sitter och pysslar lite


Idag har vi varit hemma på förmiddagen, sen har vi varit ut till mamma igen eftersom syster yster fyller tonåring idag! Vi har svullat tårta och fika, fast vi har nog svullat hela veckan T har varit hemma så jag känner mig och ser ut som en ballong!



 
Kvällen har ägnats åt Robinson, jag tyckte det var trist att Blomman åkte ut, Nina hade hellre fått åka. Men men...

Det är så kul när Ebba börjat säga "mmm" och inte bara "nää". I onsdags frågade jag om vi skulle byta blöja och då sa hon "mmm" och sen pekade på T. 

Jag: Ska mamma byta blöja?
E: Nää
Jag: Ska pappa byta blöja?
E: Mmm! 

Och samma visa var det när hon skulle tvättas av efter att ha ätit mellis! T undrade vad jag lärt henne när han varit borta, hehe. 
Nu är T klar med sitt pluggande så jag ska sluta skriva.

God natt.


Kommentarer
Postat av: helena

melker säger också "mmm" och nickar, men oftast är det "NEJ!" och våldsamt huvudskak ;) hysteriskt gulligt!

vad kul med så många bilder! ebba har så många tänder! nu har melker iallafall 10 st :)

2009-05-24 @ 13:09:07
Postat av: Linnea

Åhh vad gott det såg ut med räkor!:) Och vad kul Ebba såg ut att ha på studsmattan, en sån skulle man ha!:)

2009-05-24 @ 14:29:15
URL: http://elviraedvin.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ja, tänkte också på det, till hägnan måste vi ju åka, finns ju lite fler djur där och så är det ju finare!

2009-05-24 @ 18:01:19
URL: http://elviraedvin.blogg.se/
Postat av: sofia & Rox

Vilka härliga bilder..

Det är ju sant dom kan ju leka lite nu och så får Ebba och Rox varandra sen :-)

Det skulle ju vara lätt för H & B och slå två flugor i en småll och få hälsa på båda dom samtidigt ha ha..

Skulle vi han en date på onsdag ??

2009-05-24 @ 23:08:50
URL: http://thehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0