Suck

Nu är man tillbaka till vardagen igen, är väl rätt skönt att vara hemma igen men jag misstänker att jag är less redan imorgon. Stockholmsvistelsen gick såklart rätt snabbt när alla blev sjuka (utom Ebba) men vi hann ju umgås väääldigt nära inpå varandra pga alla kräksjukor. När vi kom hem så hade man redan hunnit vänja sig vid barmark och att se oändligt med snö kändes lite udda, känns som att det är väldigt långt borta att det ska bli barmark här?!

Vårt plan skulle gå 19.20 men såklart var det försenat och skulle gå först 20.40, men duktig som jag var såg jag det positiva och sa att det i allafall finns mer att göra på Arlanda än på Kallax. Vi gick och tittade runt och gick och åt för att fördriva tiden. När vi väl satt på planet så var det såklart någon idiot som saknades och dom var tvungna att springa och leta ca 20 min innan dom hittade idioten som försenade planet ännu mer! Jag förstår inte varför dom väntar på såna där?! Man får väl se till att passa tider, och är planet redan 1,5 h försenat så har man väl all tid i världen att masa sig dit i tid. Ebba var ändå nöjd hela resan förutom på nedvägen då hon var rejält övertrött och var tvungen att sitta fastpänd. Såklart stängde hon igen ögonen just när vi landade och vaknade när vi skulle av planet, så hon somnade först ca 23.30 då vi var hemma.

12 timmar senare hade vi packat en ny väska och satt oss i bilen för att åka till Storforsen där det var släktträff från Ts mammas sida. Det blev god 3-rättersmiddag och lekar. Eftersom vi har världens tjurskalle till dotter så skulle hon promt vara vaken till 23.30 även denna kväll, det fanns alldeles för mycket spännande att hitta på. När vi lekte lekar stod Elvira och Ebba och kramades länge och var så söta där dom stod och höll om varandra, var synd att man inte fick en bild på dom. Föresten, Ts kusin fick en liten dotter på lördagmorgon och kom ändå till Storforsen på kvällen och var med på kalaset! Det var imponerade tycker jag, men man kanske är lite mer rutinerad när det är 3:e barnet. När vi kom hem idag har vi bara slöat och sett på tv och Ebba har sovit ca 3 timmar, hon har ju lite sömn att ta igen lillgumman!

Jag är själv slut i huvudet efter alla resor så nu blir det bara att slappa i soffan!

Kommentarer
Postat av: A-K

Jädran i min låda, var du tvungen att ta med dig smittan till Stockholm. Du har indirekt smittat Metallica så nu är inte Linus go att tas med. Ha ha han fick vända hem efter sitt försök att se dem på söndag. Till midsommar ska han se AC/DC så då håller du dig hemma, visst....

2009-03-08 @ 20:57:49
Postat av: sofia

Men du hon har väl blivit tjurskallig som sin mor :-D

2009-03-08 @ 22:21:34
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hihi ja dom var så söta när dom stod och kramades, synd att man inte hade kamera. Vi hade ju laddat och ställt fram kameran, men glömde den hemma. Trist!

2009-03-09 @ 12:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0