Jag skulle vara duktig

Ska alldeles strax lägga mig och läsa, efter jag skrivit! Jag tänkte att jag skulle vara duktig och ladda upp bilder från kameran innan jag lade mig, men såklart tog batteriet slut under tiden... Jag får göra det i morgon, mamma ville hämta Ebba på morgonen så då hinner jag med det. Jag håller på att fundera på vad jag ska kunna sysselsätta mig med när Ebba är hos sin mormor? Jag är inte riktigt van att vara själv, är ju van att ha hela ansvaret (oftast) över min lilla sessa. Det är lika bra att vänja sig att inte vara 24/7 med henne eftersom att hon kommer börja på dagis till hösten och jag kommer börja jobba. Usch, får ångest när jag tänker på det även om jag vet att det kommer gå bra, Ebba kommer att älska att vara på dagis! Idag tog vi en promenad med Anna, och följde med henne när hon skulle hämta John från skolan. John var så stolt och skulle visa Ebba för alla fröknar och alla sina kompisar! Så söt han var, där stod dom tre stycken killar som går i 1:an och lekte och strök Ebba över håret.

Helgen gick alldeles för snabbt. På lördagen såg vi Robinson och sen såg vi Portugal-Sverige, eller T i alla fall... Jag var sååå jäkla trött och höll mig vaken första halvtimmen. Hörde hur T pratatade med mig och kommenterade matchen "Sverige trycker på bra" osv... Jag svarade bara "mmm" och försökte verkligen hålla ögonen öppna! Men han märkte att jag höll på att somna och fråga om jag skulle sova, och det gjorde jag! Vaknade till senare och borstade tänderna och tvättade av sminket och bums i säng! Det var extra skönt att få lägga sig i lördags, dessutom sov Ebbis mellan oss så det var mysigt! På söndagen fick jag en chock när jag såg vad klockan var när jag vaknade, 9.45... Vi gick upp alla 3 och skulle äta frukost och jag slog på nyhetsmorgon, jaaa just det, klockan har ju vridits fram. Jaha så då var klockan redan 11.15, rejäl sovmorgon alltså! Dessutom somnade Ebba 19.30 på lördagen och sov över 14 h i sträck... Men vi klagar inte! Däremot kunde jag inte sova igår kväll, men fick ändå sova till 9.15 idag så jag har varit pigg.

Ebba är verkligen världens mysigaste, hon kommer och pussas och kramas flera gånger per dag, håller en hårt runt halsen och ska pussa en på munnen flera gånger. Men hon vet när hon inte vill, frågar man ibland om man får en puss eller kram så säger hon "nä", och det är oftare hon säger det till sin pappa än till mig i allafall, men han sticks ju rätt ofta!

Nuu min kära kära säng...

Kommentarer
Postat av: helena

kul med uppdatering, men jag ser verkligen fram emot de där bilderna du ska lägga upp nångång ;)



tack för den tuffa frisyren :)



kram!

2009-03-31 @ 20:35:15
Postat av: Henrietta

Ja, ni har ju världens sötaste lilla tjej :-) ladda batteriet nu! Kram vi hörs

2009-03-31 @ 21:35:57
Postat av: sofia & Rox

Jag håller med ladda in bilder

2009-03-31 @ 22:16:34
URL: http://thehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0