Onsdag

Ebba har nyss(!) somnat. Lade henne kring halv åtta men hon var hur pigg som helst så efter över en timme tog jag upp henne och lade henne för ett litet tag sen, det var inte så populärt först men hon somnade ju rätt snabbt ändå. Jag är ju van att hon slocknar ungefär på en gång när man stänger dörren...

Igår var vi på babysången och en liten sväng på stan. Fyndade en pyjamas och en klänning till Ebba för ca 87:-! När vi kom hem hann vi bara vara hemma en stund innan vi gav oss iväg till porsön till farbror m.fam. Jag skulle klippa Erik och sen blev vi bjudna på middag. Ebba hittade en ny idol: Benny (min farbror), hon var som en svans efter honom och tyckte att han var jätterolig! Det roligaste var att när vi skulle åka hem tyckte inte Ebba att vi skulle det, hon ville fortsätta leka med Benny. När jag höll henne i famnen sträckte hon sig bara efter honom och gnällde och blev helt yst när hon fick komma till honom. Sen när vi klev utanför dörren, blev hon väldigt ledsen och arg så tårarna rann! Så söt, det var rätt roligt för hon har aldrig tidigare reagerat sådär när vi ska åka hem från någon eller någon ska åka härifrån.

Idag har Ebbas mormor varit här en sväng, sen när hon åkte gick vi en promenad när Ebba skulle sova. När vi kom hem åkte vi till Helena och Melker för vi skulle bli bjudna på middag, fyllda älgfärsbiffar med potatis och sås, mums vad gott det var! Vi är ju båda gräsänkor för tillfället så är ju betydligt trevligare att äta med någon än att äta ensam. Ja, jag har ju Ebba men kan vara trevligt med någon vuxen att prata med. ja här hinner man ju inte göra mycket under kvällen när damen ville vara vaken så länge, min plan var att ligga i sängen vid den här tiden så det är bäst jag börjar göra mig iordning för den. Snart är det fredag och då kommer  T!

Kommentarer
Postat av: helena

igår var vi ju på resande fot hela dagen och det fanns så mycket roligt att titta på så melker ville inte somna förrän strax efter kl 14, så sov han lite över en timme så klockan var nästan 15.30 när han vaknade. på kvällen var han pigg som en mört och vi gick båda och la oss tillsammans på kvällen, vid 22-tiden. jag somnade säkert innan honom ;)

ja, det var trevlig med middagssällskap :)

2009-01-23 @ 12:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0