Måndag

Idag har det inte hänt mycket, det har känts som en väldigt långdragen måndag och jag bara längtar efter att det ska bli tisdag så det är en dag närmare fredag. Vi har varit på BVC för att Ebba skulle få 1-årssprutan och även pneumokocker vaccinet, så stackaren fick en spruta i vardera ben. Det är ju för hennes bästa, men det skär ändå i mammahjärtat när hon blir så ledsen, som tur är går det över snabbt. Sen hann vi med att träffa Anna en sväng, hon är så upptagen nu för tiden så hon har inte tid med oss längre. Nä riktigt så är det väl inte men det har blivit väldigt sällan sista tiden.

Jag sa åt T idag att det känns som att jag är ett barn som måste vara hemma kl 19 på kvällen, och det är ju ungefär så eftersom att Ebba ska sova så kan inte jag åka någonstans och får sitta här ensam. Börjar känna mig väldigt rastlös på kvällarna efter Ebba somnat. Jag måste skaffa träningskort eller något liknande så man blir av med lite energi, då kan man åka på dagarna också om någon kan vara med Ebba. Jag är verkligen inte van att sitta hemma hela kvällarna, innan jag fick barn var väl i stort sett varje kväll fullspäckad. Hade T varit hemma på veckorna hade det varit betydligt lättare och roligare! Kvällarna är verkligen då det är värst att vara ensam... Så lite träning hade nog kanske hjälpt, även om man åker iväg en sväng på dagen. Det blev lite negativt, men har inte känt mig på topp idag!

Åhh, ena katten är som ett plåster på mig också. Var jag än är så ska hon vara i famnen på mig efter Ebba har somnat.

Kommentarer
Postat av: helena

jag håller med, kvällarna är värst när man är ensam! sen när christian kommer hem igen kan jag komma SJÄLV och hälsa på dig på kvällarna ibland, det är ju skönt för mig också att komma iväg utan melker ibland :)

2009-01-27 @ 20:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0