Helgen

Så var det söndag igen som vanligt... Och T har åkt tillbaka till Umeå, lika tråkigt som vanligt... Jag är redan uttråkad trots att Ebba bara sovit en timme, jag tror det blir en hyfsat tidig kväll för att vara mig. Fast jag ska inte säga så för oftast blir det ändå så sent. Jag har inte ens kollat om det är något på tv, jag hoppas det så man har lite tidsfördriv.

Helgen har varit lugn och skön, det var extra skönt att jag storstädat i fredags så man slapp börja med det. För plocka måste man ju hela tiden ändå när man har en 1-åring som springer omkring. Igår tog vi en promenad till Linnea, Markus och Elvira och drack lite kaffe och fikade, det var trevligt! Ebba får en kusin som är beräknad i början av april så det blir roligt! Då kommer hon ha en som är ett år äldre och ett år yngre, dom lär hitta på massa bus när dom blir större! Kvällen spenderades i soffan med en film efter en god middag som bestod av helstekt fläskfilé och potatis och rotsaker i ugn. Idag tog vi en långpromenad när Ebba sov i vagnen och sen har vi bara varit hemma och lekt innan T skulle åka. Det är så skönt att komma ut lite varje dag, man blir så mycket piggare.

Ebbas favoritsysselsättningar just nu är att man ska klä av dockorna (hon blir arg när hon inte får av dom kläderna), sen får man såklart klä på dom också, mata dom är också roligt, leka jaga och kamma håret (vem brås hon på där mån tro, T kanske?). Ibland tar hon mina nycklar när hon hittat dom så försöker hon låsa upp (eller låsa, vad vet jag?) ytterdörren, hon går dit och grejjar med dom. Dock når hon bara upp till den där grejen som är över ringklockan på insidan av dörren. Det är otroligt hur snabbt dom snappar upp saker utan att man ens visat dom det, men dom ser allt man gör. En annan sak hon också börjat med är att blåsa på maten, fast hennes blåsningar åker upp i luggen istället. Alltid (oftast i alla fall) när vi kommer hem så kommer Titti och möter oss i dörren, den andra kissen är för lat för det. Jag ser alltid "Hej Titti", och såklart har Ebba också börjat säga "Heeej" direkt vi kommer hem och hon ser Titti, samma på morgonen när vi vaknat och gått upp. Det är mycket "Heeej" hela tiden nu, sött är det i alla fall.


Lillknubbis busar med vällingen


Spexar när kameran kommer fram


...


mera spex...




Kommentarer
Postat av: Henrietta

Hon är sååå söt

2009-01-25 @ 22:15:20
Postat av: sofia & Rox

jag dör så söt hon är..

2009-01-25 @ 23:17:28
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Erica

men gud så söt!

2009-01-26 @ 07:45:44
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: helena och melker

åååh sötebba, vi saknar dig och din mamma!

2009-01-27 @ 20:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0