Trött

Gud vad trött jag är, blir att lägga sig tidigt idag. Imorgon är jag ledig eftersom morfar ska begravas... Usch. Ska bli skönt när det är över.

Helgen gick lika snabbt som vanligt, var hos bm på fredagen och hjärtljuden låg på 136 denna gång. På eftermiddagen åkte jag till salongen så fick Annika klippa mig, det behövdes verkligen! På lördagen var vi pch köpte lite julklappar på eftermiddagen, det var hysteriskt med folk på BH! Ebba fick vara hos sin farmor så man tycker ju ändå att det är hur skönt som helst att handla utan barn. Sen åkte vi till mamma och åt smörgåstårta och sov även över där eftersom det blivit så sent att åka hem. Dom har rätt många tomtar, stora sådana! Ebba tjatade om tomtar i säkert 2 timmar när vi kom dit. Hon är verkligen helt galen i tomtar! Det och mata katterna höll hon på med hela kvällen och morgonen dagen efter.

Det blir hektiska veckor innan jul nu, kommer att jobba rätt mycket så får se hur slut jag är på kvällarna! Är nog trött nu, men det är speciellt måndagar och tisdagar när man måste gå upp så tidigt. Ebba vill ju också gärna sova ett tag på mornarna. Det ska bli så himla skönt att vara ledig under jul och bara ta det lugnt och förhoppningsvis är det en massa snö så man kan vara ute.

Ebba har börjat trotsa en del, och ska göra allt själv. I morse skulle hon klä på sig allt, så det tar ju lite längre tid. Men hon blir bara bättre och bättre på det! Tar efter en massa gör hon, både bra och dåliga saker! När hon gör något dumt så brukar jag säga "Åhh Ebba", så nu ibland hör man "åhh mamma" när det är något som hänt!


Ute i lekparken början av nov


Tar hand om dockan

 
Sötnosen! 


Kommentarer
Postat av: A-K

Vicken tur att vi inte boka klippning idag då =) Vi synes imorgon vännen, kram på er

2009-12-07 @ 21:46:12
URL: http://www.funderare-funderar.blogspot.com
Postat av: helena

vad roligt med alla bilder :)

ebba är så duktig med på- och avklädning :D jag blir helt impad. hon kunde ju ta på sig en mössa i somras, melker lyckas nog knappt än med det.. ;) att klä på och av sig vill han helst inte. igår tog han av sig vantarna, mössan och drog ner dragkedjan själv så jag fick hurra och klappa händer för att uppmuntra honom, hahaha! :D



kram på dig!

2009-12-08 @ 12:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0