Aj aj aj...

Påsken och förra veckan hann vi med bra mycket mer än vad jag skrev om, vi var även till svärmor och Linnea och Markus, åt middag hos farmor en dag under påsken. Sen var jag på stan med Helena i onsdags, hade besök av Tess och Kricko, klippte farmor och H fick vara med Ebba, bakade, var på IKEA, var på begravning...

I fredags var vi äntligen till IKEA för att köpa förvaring till Ebbas rum, det har svämmat över av grejer sen det varit jul och födelsedag. Nästa gång vi åker får Ebba stanna hemma, för hon springer runt som en tok och man hinner inte titta på något tillsammans utan en måste hålla koll på vad hon gör. Det går så jäkla snabbt! Hon vägrar desstom att sitta i kundvagnen när man är på affärer nu utan ställer sig i dom hela tiden, så åka och handla med henne själv känns inte lockande om jag nu inte tar barnvagnen till affären. I alla fall så hände det en olycka när vi var på IKEA, Ebba snubblade på ena hjulet till kundvagnen och slog i pannan i en järngrej som gick ovanför andra hjulet... T lyfte genast upp henne och jag såg hur det på en gång började rinna en massa blod nedför pannan! Jag fick panik och tänkte genast att vi skulle vara tvungna att åka på vårdcentralen med henne eftersom det var ett ganska djupt jack och det kom så mycket blod, själva såret var väl bara kanske 5 mm. T höll ett papper emot medans vi skyndade oss till toan och jag hämtade blött papper för att trycka på och sa åt T att ringa sin mamma på en gång för att höra med henne vad vi skulle göra (tur att vi har både sjuksköterska och doktor i släkten så man kan ringa och rådfråga när det händer sånt här). Ebba var mest arg för att vi höll i henne för att vi skulle få det att sluta blöda men hade hon fått bestämma så hade hon sprungit omkring på en gång. Usch vad hemskt det var även om det gick väldigt bra, tur att T är lugn. Det gjorde så ont i mitt hjärta när jag såg hur det kom en massa blod i hennes söta lilla ansikte. Gud vilken mes jag har blivit sen jag blev mamma... I alla fall så räckte det med att vi satte ett plåster, och sen fick svärmor tvätta det rent och sätta på bättre plåster när vi kom hem.

Hårda tjejen samma kväll efter olyckan




I lördags åkte jag och Ebba med min pappa på begravningen som var i Älvsbyn. Det var en massa släkt som man inte sett på hur länge som helst så det var trevligt. Begravningen var väldigt fin, men det var jobbigt att se när alla var så ledsna, jag var påverkad av den hela dagen tror jag. Ebba var jätteduktig, jag var lite orolig att hon skulle springa omkring hela tiden. Prästen sa till mig innan att hon fick springa omkring, det gjorde inget utan livade bara upp. Hon stod brevid min stol ända tills vi skulle gå fram och ta farväl, då följde hon direkt med farmor och Viola. Efter det fick jag följa henne till trappan så hon kunde springa upp och ner.

Nu blir det sängen, tänkte hinna läsa lite innan jag sover. Imorgon ska vi iväg till Rutan och umgås och klippa lite!

Kommentarer
Postat av: Erica

hujja. vad hemskt! Men vilken tur att det gick bra. Nog ska det ha gjort ont i mammahjärtat alltid. i vår familj är jag den lugna och peter den uppspelta.. Är bra att det alltid är en som håller lugnet=)

2009-04-22 @ 08:25:00
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: A-K

Vet hur det är och värre kommer nog att hända. När ungarna har brytit så har jag varit kolugn och sen fått sitta på dass i nån timme. Så nu kollar Ludde hur rädd jag blir genom ifall jag måste på toa eller inte. Rart...

2009-04-22 @ 12:18:16
URL: http://funderare-funderar.blogspot.com
Postat av: Henrietta

Men lilla Ebbis... Tur att det gick bra och skönt att Thomas är en sån klippa! Han är stabil! :-)

2009-04-22 @ 19:08:04
Postat av: helena

stackars ebba (och dig!!)! vilken tur att allt gick bra ändå!

kram

2009-04-22 @ 20:46:08
Postat av: mammathess :P

http://www.familjeliv.se/Forum-5-172/m43411409.html



nya tråden, skicka gärna vidare till dom andra för den vi hade stängde..

2009-04-26 @ 08:07:57
URL: http://tvikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0