Min älskling

Ny vecka igen! Kan ju säga att det var en dam som var överlycklig när pappa äntligen kom hem! Han hade varit borta alldeles för länge från oss. Direkt han kom så var Ebba som ett plåster på honom, skulle han gå på toa eller gå och duscha sprang hon efter direkt! Och så var det hela helgen... Så himla söt, måste kännas skönt för T att veta att han är saknad också! Man blir så rörd när man ser hur glad hon blev när pappa kom hem, vår underbara lilla prinsessa.

På lördagen åkte vi till mamma och sov över, A-K och Ludde kom också dit och vi spelade lite singstar och "Med andra ord". Det var skoj, men jag är ju världens sämsta förlorare (och Thomas också) så när det är spel med tidspress kan jag bli lite arg när det inte går som jag vill! Innan vi åkte hem på söndagen åkte vi och köpte lite julpynt, ska äntligen få ha en julgran! Vi har väl inte haft så bra med plats i gamla lägenheten och förra julen flyttade vi precis första advent-helgen så det var nog mycket att göra och dessutom var jag höggravid. Jag verkligen ÄLSKAR julen! Allt med den, vill ha massa mys-pys hemma och sitta med tända ljus och äta pepparkakor. Förra julen tror jag att jag hade nån craving på pepparkakor, åt rätt mycket... Ska försöka baka lite julgodis i helgen också, hittade några goda recept!

Dom här dagarna har gått snabbt, igår vara vi till Helena och Melker och hälsade på och idag har dom varit här. Emma och Kate kom också, så Ebba var nöjd när hon fått leka med sina kompisar och inte bara vara med mamma. Ebba har börjat med något nytt idag, hon har börjat härma en när man gäspar. Det ser så roligt ut så jag kan inte gäspa för börjar skratta så mycket åt henne! Så Helena, det var nog det hon gjorde för hon har suttit och gjort det flera gånger ikväll och suttit i soffan och tittat på mig för att se när jag ska börja gapa så hon kan härma, haha! Sen har hon stått och hållt för öronen när jag dammsuger, det låter väl för illa när hon ska stå bredvid och titta på.

Snart är det desperate!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad rolig Ebba är som härmgäspar! Jag håller med om julen. älskar den oxå. Och julpyntet, ska börja imorrn =) Kommer du och ebba på fikat?

2008-11-25 @ 21:10:35
URL: http://emmalottapialia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0