Uppdatering

Tiden har gått hur snabbt som helst sen Thomas kom hem så har inte blivit mycket bloggskrivande. Så sa till honom nu att jag går och skriver lite på min blogg så man inte hinner glömma bort allt! 
 
Vi har väl inte gjort så mycket under veckan heller, varit och rantat lite på storheden och tittat på saker till balkongen, försökt hinna vara hemma och bara mysa. Sen har det blivit några promenader också som tur är för det blir ju alltid lite onyttigheter under valborg.

Igår var ju Ebbas första valborg och den spenderade vi i mammas och Håkans hus ute i Kallax! Vi grillade hamburgare och åt cheesecake med hallonmousse till efterrätt. Plus lite godis, så jag hade nog kunnat rulla fram kändes det som. Det var så mysigt att vara i där, elda i öppna spisen och njuta av tystnaden. Mamma frågade om vi ville sova över där, dels för att det var hur dimmigt som helst och inte ville att vi skulle köra i det vädret. Jag kände mig rätt trött och Ebba hade somnat strax innan tio så vi stannade över. Så det var första gången Ebba sov någon annanstans än BB och hemma! Vi var uppe ganska länge så idag har vi båda varit rätt trötta. Spelade ordspel och frågesport mot andra på internet med min lillasyster.

Ebba vaknade kring halv nio i morse när mamma kom och väckte mig. Mamma och Håkan skulle iväg och köra 1:a maj-rundan så dom åkte redan vid tio. Mamma väckte Thomas innan dom åkte och jag tog fram frukost åt oss alla och sen satt vi i solen på altanen och jäste ett tag innan vi åkte hem. Mamma hade hämtat en hocus pocus stol till Ebba så hon fick sitta med när vi åt, det uppskattades verkligen! Hon tyckte det var mycket roligare att få sitta med vid bordet och spana på allt och alla. Det blir skönt att ha nu hemma också så hon får komma upp i vår höjd och inte sitta på golvet i babysittern. När vi kom hem gick på promenad, vi tog en sväng förbi coop också så jag kunde hämta mitt paket från la redoute! Det har verkligen varit sommarvärme här idag (och igår var det också varmt men inte lika) och vi har kunnat gå i t-shirt hela dagen. Jag fattar inte hur det kan gå så fort från en dag till en annan med värmen, att en dag är det 5+ och nästa 15+?! Nåja jag klagar inte, är så skönt att vi äntligen får värme hit så den äckliga svarta snön kan försvinna! Får lägga in bilder sen, nu ska jag säga åt Thomas att jag vill ta ett bad!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Vad härligt att det börjar komma lite värme till Lule nu oxå =) Då finns det ju hopp om en varm sommar trots allt. Det låter som att erat liv går jättebra med ebba. Tycker du är så duktig som sköter allt när Tomas är borta på veckorna oxå. Ni är en så fin liten familj. Ser fram emot sommaren och träffa er :) kramar

2008-05-02 @ 11:27:28
URL: http://josefinkem.blogg.se
Postat av: helena

låter som en mysig valborg.
ja, värmen är verkligen jätteskön! så underbart att glassa runt på stan bara :)

2008-05-02 @ 15:19:27
Postat av: Kattis

Godmorgon!
Hoppas ni får en toppendag i det vackra vädret.
Kram

2008-05-04 @ 08:51:39
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Jen

Tack vännen! Jag har vart söt jag med :P Ha ha.
Men det låter great att ni har guitarhero . Då ska jag köpa det så kan vi ta en match sen :) :) Men jag blev tipsad om Wii Fit. Vet du vad det är? Pussa Ebba! Kraam

2008-05-05 @ 19:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0