Bisamråttan

Glömde att skriva om bisamråttan. Visade den för Thomas när vi gick hem från kvantum igår. Jag sa: kom så går vi en liten sväng och ser om vi ser djuren! Och jo, mycket riktigt så var den där, han tyckte den var jätteäcklig och den kröp in i något rör där vid vattnet. Sen kom den ut och simmade iväg. Jag berättade att Helena gick ner lite och försökte knäppa kort men att den simmade iväg då. T sa att han ALDRIG skulle gå längre ner än på gångbanan. han fick rysningar hon var nojjig när vi gick hem. Jag får gå med Helena och Erica i veckan och se om vi ser dom igen.

T berättade att han läst i illustrerad vetenskap att dom hittat en skalle från en gnagare som levde för jättelänge sen. Den hade varit över 3 METER lång och vägt mellan 1-1,5 TON! Fyyyy så äckligt! Tänk och ha en sån råtta efter sig... Jag undrar hur stora tänderna var?! Den värsta fiende den hade haft var den sabeltandade tigern, det säger rätt mycket... Tur att såna djur dött ut!

Nä nu ska jag till sängen

Kommentarer
Postat av: Jen

Ha ha.. vad rolig du är! Är det inte roligare att hänga i g-stad än att gå i stan och jaga bisamråttor? *skojas* Kraaaam

2008-05-12 @ 06:55:30
Postat av: Erica

Haha.

2008-05-12 @ 07:25:52
URL: http://humilis.blogg.se
Postat av: emma

Ja, visst var det ganska kul.. Men han är ju duktig :) Jo de är verkligen många gamla vänner och bekanta man tappat kontakten med på senare år, på både gott och ont :) Vad söt hon är Ebba!

2008-05-12 @ 13:58:23
URL: http://solouniko.blogg.se
Postat av: helena

haha, shit! ja, vi kanske inte ska gå ner så nära den om det nu är en bisamråtta!

2008-05-13 @ 09:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0