Fyra underbara år

Ja det firar jag och Thomas idag! Men vilken skitdag det har varit... Eller vi har inte haft turen på våran sida direkt! Vi har mest varit hemma och myst idag och varit och handlat. Sen när vi lagade mat och jag skulle ta ut den från ugnen tog bakplåtspapperet eld!! Riktiga flammor slog upp och jag blir ju alltid handlingsförlamad när något sånt där händer så jag stod bara och höll i den och tittade chockerat på formen. Thomas som är lite snabbare tog formen från mig och frågade vad jag höll på med och, ja det kan man ju undra. Det resulterade iallafall till att han fick en rejäl brännblåsa på ett finger som han tog i formen med eftersom han bara hade en pannlapp att ta ut den med. Var väl inte alltför lätt att ta ut formen med en hand när den brann på kanten. Han fick "elden" släckt på en gång när han ställt ner formen på golvet som tur var. Jag stod bara och tittade på och tänkte fylla en karaff som stod på diskbänken med vatten och kasta över maten. Vilket var väldigt tur att jag inte gjorde eftersom maten klarade sig från det svarta halvuppbrända papperet. Jag som inte trodde bakplåtspapper ska kunna brinna, men det var ju från willys så man kan väl inte förvänta sig det tydligen. Första och sista gången vi köper det därifrån. Pappa sa att det hade börjat brinna en gång för han med med bakplåtspapper därifrån, han hade bara nuddat med papperet där uppe i ugnen så hade det börjat brinna.

Sen var det dags för nästa grej när pappa och H kom hit en sväng efter dom har kört upp från sthlm och ska tillbringa påsken här. Thomas råkade såklart spilla ut sin fulla kaffekopp över vardagsrumsbordet som såklart rann ner på Ebbas lammskinn så det blev fläckar där och över hennes nya stickade sockar som mamma kom med tidigare i veckan. Men förhoppningsvis får man bort alla fläckar. Ja man blev ju lite smått less eftersom man redan var nog less över den lilla eldsvådan. Sist var det tvkontrollerna som fick sig ett kaffebad... Så nu känns det som att det räcker med skit för idag!

Resten av kvällen blir det bara att mysa i soffan med lite godis! Tänk vad fort fyra år går! Vi tycker ju att det var nyss vi tog studenten och var på bal och stod i stadsparken i fina kläder. Och nu har vi tillochmed hunnit få vår underbara lilla älskling också som gör livet så underbart tillsammans med henne och Thomas. Vår egna lilla familj.


Kommentarer
Postat av: Erica

Grattis på er 4 års dag! Jo tiden går så fort! Gud vad jag skrattade åt er otur..Jag är nog också sådär handlingsförlamad=) Hoppas ni får en bra påsk, vi har äntligen fått bra mat åt tilde så att hon slipper magontet och vi slipper skriket!

2008-03-20 @ 23:26:44
URL: http://humilis.blogg.se
Postat av: Kattis

Morrn!'Men efter en dåliga dag kommer flera bra dagar. Som tur är.
Må gott och rå om varandra.
Kram

2008-03-21 @ 06:01:08
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Kattis

Svar: Vi hade snö på morgonen, sen åkte vi 6 mil och på den vägen hamnade vi både i jättesnöoväder och sen helt barmark. Jätteskumt.
Ha det gott!
Kattis

2008-03-21 @ 17:43:13
URL: http://kattis11.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0