Äntligen

Så är jag här! Har verkligen inte haft tid att sitta vid datorn hela förra veckan, har prioriterat andra saker. Hmmjag som tänkte att man skulle hinna skriva långt eftersom Ebba fortfarande sover, men det lät som att hon höll på att vakna. Nåja vi ser ju.

Stockholmsresan var bara bra! Flygresan gick jättebra och hon charmade och log mot alla såklart. Det enda som var när vi skulle åka ner var att han var så otrevlig och noll serviceminded han som jobbade i incheckningen, fan vad less jag är på såna människor! Är det så svårt att vara trevlig när man jobbar med ett sånt jobb? Och lite hjälpsam när man reser själv med en liten bebis så man slipper springa flera gånger tillbaka till incheckningen. Hur som helst så är dom 100 ggr trevligare på Arlanda än här... Blä, nog om det.

Vi hade det jättevarmt och skönt hela veckan, Ebba fick bara ha klänning och kortärmade bodies och ligga och spreta med tårna varje dag för annars hade det blivit för varmt. Vi gick lite på stan (nära och bra eftersom det tar ca 10 min till stureplan från Pappa och H) sen spenderade vi en del tid i en liten park med en fontän i mitten, där det för övrigt nästan bara var pensionärer och barnvagnar. Det tänkte jag på, det var massa bänkar runt hela fontänen, varför finns det inget sånt här? Det är ju nästan omöjligt att hitta någonstans att sitta i stan. Stadsparken invaderas av alkisarna och floras kulle brukar det också vara festande på men inte som i stadsparken. Men jag är så fjantig så jag tänker att det är piss överallt och det känns inte så mysigt att sitta där då...

På måndagen kom faster med familj + farbror på middag, det var kul att man hann träffa dom också. Dagarna går så fort! Det blev Nintendo Wii Fit spelande, skoj men svårt var det! Det lättaste som jag hann prova var att nicka bollar! Men det var också rätt svårt eftersom brädan känner av så bra, men jag vill också ha det spelet!!

Tisdag eftermiddag åkte vi till Outlet i Barkarby och jag köpte bara grejer till Ebba där. Ett par skor från Nike, en bok och
en klänning från POP. Sen tog vi en kvällspromenad till grönan, vi gick bara utanför.

Onsdag åkte jag buss helt själv (det var mycket mer plats för barnvagnar på bussarna där än vad det är här) till Zara och Markus så dom fick träffa Ebba för första gången. Vi sov över där och gick både kvälls- och morgonpromenad! Vad kul det är att promenera på nya ställen! Hmm jag funderar på var jag ska promenera idag... Kanske blir mot Lerbäcken eller via knöppelåsen. Runt sjön går man ändå så många gånger i veckan.

Flyget var försenat en timme när vi skulle åka hem, suck. Så vi var hemma först vid halv ett på natten, Ebba var rätt övertrött och jag med! På fredagen gick vi i allafall in till stan för att träffa Anna och Philip, Anna och jag gick frisör tillsammans och umgicks under skoltiden men sen har jag bara träffat henne enstaka gånger på kurser eftersom hon bor i Piteå. Lille Philip är född i mitten av februari så Ebba är drygt en månad äldre. Vi gick och lunchade på MoP och sen gick vi på stan.

Hela lördagen var vi hos Ts pappa och han slipade vår trätrall som vi köpt och jag oljade in den, blev jättefint! Nu ska den bara sågas till lite så den täcker hela balkonggolvet. Får knäppa kort sen och lägga in!

Nä nu ska jag gå för lillsessan har vaknat!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hejsan!

Vi har fortfarande jkanonväder och det kommer hålla i sig några dagar till. Tur, vi klarar alla studenter.

Jag har haft datorn med mig på altan. Så när man har vilat sig från solen så har man bloggat lite. För nån nytta har jag inte gjort i helgen.

2008-06-02 @ 10:53:19
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: helena

vad roligt med lång uppdatering!

vi ses imorgon, kram!

2008-06-02 @ 20:23:31
Postat av: Linda

Låter som ni haft det super i Sthlm :-)

2008-06-05 @ 09:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0