Ensam hemma

Ikväll är jag och Ebba själv hemma, Thomas har åkt på bio. Ebba somnade strax efter 20 så jag ska mysa och synda med lite chips framför tvn!

Idag var det jättefint väder på dagen, så vi träffade några andra mammor på arons och satt där och surrade, solade och fikade! Det var mycket trevligt tills det började komma mörka oroväckande moln! Jag, Helena och Erica + barn hade just badat och börjat klä på småttingarna när det började dugga lite. Vi skyndade oss att packa ihop våra saker och som tur var hade jag med mig regnskyddet till vagnen och paraply till mig själv, för i samma stund vi gick ut från arons började det bara att regna mer och mer. Såklart var det fullt på första bussen jag tänkte ta hem så fick vänta ca 50 minuter sammanlagt innan vi kunde åka hem! Det börjar föresten vara lite svårt att hålla Ebba i skuggan under ett litet paraply när hon tar sig överallt. Det har gått himla snabbt från den hon stod och gungade på alla fyra tills hon började kunna röra sig framåt.

Lulekalaset är i full gång nu och jag hade egentligen velat att vi skulle gå hela familjen ikväll när det är gratis, men då skulle ju Thomas på biooch dessutom regnar det till och från så jag är nöjd med att ligga hemma. Jag är sugen på att gå en dag men vet inte om vi har barnvakt. Hade varit kul att få komma iväg lite tillsammans... Men vi får väl se hur det blir!

Nä tror jag ska ta mig ett bad nu, på återseende.

Kommentarer
Postat av: helena

hörde av christian att du gått på lördan, han hade träffat dig. hade du roligt? jag tror jag hade kul, minns inte riktigt ;) haha, nä, men jag hade jätteroligt ;)

2008-08-05 @ 21:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0