Dålig

Ja usch vad dålig jag är på att uppdatera här nu för tiden. Får se hur länge man kan sitta nu eftersom T jobbar, det har han gjort hela helgen och hela förra helgen. Så trist. Men som tur är är han mer ledig nästa vecka istället.

Jag försöker gå igenom huvudet och tänka på vad som hänt sista tiden, men som vanligt är det nog inget speciellt. Igår var vi hos mamma och åt middag igen, men man tackar väl inte nej när man erbjuds grillat? Eller inte annars för den delen, är ju så skönt att slippa laga mat själv.

Ebba har iallafall börjat äta mycket vanlig mat nu, och allt är så gott tycker hon! Det är en lättnad att hon är matglad så man slipper trilskas med det...

Imorse när vi vaknade poppade det upp en sak i mitt huvud. Började tänka på fotbollscuper. Åh vad jag saknar dom!! Piteå summer games och för att inte tala om Gothia! Sen fanns det ju massa mindre cuper också. Nostalgi... Det var ju det bästa man visste på somrarna, att åka iväg med laget på cup! Och det bästa var om man fick övernatta. Gothia är verkligen en upplevelse utöver det vanliga. Allt folk som är där och nya människor man träffar och bara att få sitta och titta på massa spännande matcher med utländska lag. Jag är glad att jag fått vara med två gånger! Första året vi var där så spelade vi mot dom som vann hela Gothia, ett lag från USA. Dom hade bara plockat ut dom bästa spelarna som fick åka och kan säga att dom var grymma! Kastade inkast lika långt som en hörna tex... Ja dom gjorde en volt innan dom slog inkastet. Hur som helst så förlorade vi med 4-1 eller något sånt. Dom tyckte iallafall att vi var väldigt duktiga och sa att vi var dom bästa dom mött hittills i turneringen (och med tanke på att halva laget skulle sluta efter Gothia och vissa som spelade hade knappt tränat så gjorde vi väl en hyfsad bra match mot ett så bra lag). Men jag var rätt slut efter att ha spelat back efter den matchen... Jag tror dom vann med 2-0 i finalen, som vi såklart var och tittade på. 

En annan sak jag kom på att tänka på var att lagen från USA (vi mötte dom jag skrivit om och sen ett annat lag därifrån andra gången vi var till Gothia) är att dom var mycket mer ödmjuka än här. Bad alltid om ursäkt och klappade om en om dom gjorde något fult. Efter matchen var dom också jättetrevliga och pratade med oss och ville byta tröjor (vi kunde INTE byta matchtröjor så vi fick byta t-shirts istället, hade varit kul om man kunde byta matchtröjor). Det andra laget vi mötte från USA tog kort på oss tillsammans efter matchen och gav oss massa små presenter. Den matchen vann vi nog med 3-0 eller något sånt, dom var inte så bra.

Piteå summergames var vi med i i kanske 8 år i rad? Alla år man fick iallafall, ända från första året! Kommer ihåg att jag tyckte det kändes jättetråkigt när man var med sista året och visste att man inte skulle få vara med året efter. Jag får hoppas på att Ebba vill börja spela så man får åka på fotbollscuper igen!

Nu var min nostalgitripp över! Måste gå nu för snart kommer Anna!


Kommentarer
Postat av: Josse

Fasen vad kul det var med riktiga fotbollscuper. Fick dock aldrig uppleva Gotiha, men Dalecarlia var ju oxå en höjdare :) Ni får kämpa med Ebba så hon blir fotbollsspelare.

2008-07-15 @ 00:15:54
URL: http://josefinkem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0